عصر خودرو

یک مقام مسئول اعلام کرد:

بستر تسویه معاملاتی نفت خام امروز عملیاتی شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بستر تسویه معاملات نفت خام، در شرکت سپرده گذاری مرکزی به بهره برداری رسید.

بستر تسویه معاملاتی نفت خام امروز عملیاتی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، حسین فهیمی از به بهره‌برداری رسیدن بستر تسویه معاملات نفت خام در شرکت سپرده گذاری مرکزی خبر داد و گفت: این سامانه تسویه معاملاتی با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا راه‌اندازی شده و کار تسویه معاملاتی نفت خام، میعانات گازی و محصولات کشاورزی مثل زعفران را نیز انجام می‌دهد.

    وی با بیان اینکه دو بورس کالایی مهم به عنوان بورس انرژی و بورس کالا در کشور مشغول به کار هستند، افزود: بسیاری از کالاهای پایه مثل فلزات، محصولات کشاورزی و پتروشیمی در این دو بورس معامله می‌شود و شفافیت معاملاتی و قیمتی آن‌ها به کل اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی کمک می‌کند تا آن‌ها نیز فعالیت خود را شفاف کرده و به کالاهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

    فهیمی افزود: تسویه صحیح و کارآمد و کم هزینه معاملات و ردیابی نحوه تحویل آن‌ها کمک می‌کند که فرآیند تجاری کالاهایی که در این بورس‌ها معامله می‌شود، بهبود پیدا کند و وقتی این بنگاه‌های اقتصادی محصولات خود را در بورس‌های ما عرضه می‌کنند از یک سامانه تسویه مطمئن برخوردار می‌شوند و می‌توانند روی بازار این محصولات حساب کرده و به صورت مستقیم این امر به رونق اقتصادی بنگاه‌هایی که محصولات نهایی خود را در بورس‌های ما عرضه می‌کنند کمک می‌کند.

    وی تصریح کرد: تمام فعالان بازار به این سامانه تسویه دسترسی دارند و این سامانه طی دو ماهی که به صورت تستی در داخل کشور اجرا شد تمام نیازهای ما را رفع کرد.

    برچسب ها