عصر خودرو

توصیه مدیرعامل شرکت آسا سرمایه برای روزهای پایانی سال

شرکت‌های با درآمد ارزی، ریسک کمتری دارند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت آسا سرمایه با بیان اینکه سهام‌داران بهتر است به جای سود، دنبال اصلاح ساختار معاملاتی باشند، گفت: در روزهای پایانی سال کم‌ریسک‌ترین گروه‌ها، صنایعی هستند که درآمد ارزی و هزینه ریالی دارند؛ پتروشیمی، پالایشی، فلزات اساسی و معدنی از جمله این صنایع هستند.

شرکت‌های با درآمد ارزی، ریسک کمتری دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، شهاب موسوی در خصوص شرایط کنونی بورس و رفتار سهامداران، بیان کرد: بسیاری از معامله‌گران در روزهای پایانی سال به دنبال جبران ماه‌های گذشته هستند و به همین دلیل می‌خواهند سیگنالی پیدا کنند تا یک شبه آنها را ثروتمند یا دست‌کم بخشی از زیان سبد معاملاتی خود را جبران کند.
    وی ادامه داد: این رفتار یک واکنش هیجانی است و معمولا به زیان منجر می‌شود؛ زیانی که به طور پیوسته و در نتیجه ده‌ها معامله اشتباه رقم خورده است. به این ترتیب، زمانی که معامله‌گران می‌خواهند پرونده سالانه را ببندند، یکباره با نتیجه تمام اشتباهات کوچک خود مواجه می‌شوند.
    این کارشناس بازارسرمایه و فعال بازار مالی به سهام‌داران توصیه کرد: به جای اینکه به دنبال سود باشید، ساختار معاملاتی خود را اصلاح کنید و با داد و ستد مناسب، به طور خودکار سود حاصل می‌شود.
    مدیرعامل شرکت آسا سرمایه، پیشنهاد کرد: معامله‌گران سال 97 را با هر نتیجه‌ای که برای آنها داشته است، بپذیرند و به دنبال اصلاح ساختار باشند. همچنین بهترین استراتژی این روزهای بازار، استفاده از نوسانات کوتاه و میان‌مدت است.
    به گفته موسوی، تعداد بیشتر معاملات سود ده و میزان سود کم‌تر در هر معامله، مهم ترین اصل دادو ستد سهام در شرایط کنونی بازار است.
    این کارشناس ارشد بازارسرمایه، اظهار کرد: در حال حاضر کم‌ریسک‌ترین گروه‌ها، صنایعی هستند که درآمد ارزی و هزینه ریالی دارند و صنایع پتروشیمی، پالایشی، فلزات اساسی و معدنی از جمله این صنایع هستند؛ تنها مساله در این میان، ورود تکنیکالی و در قیمت‌های مناسب به این صنایع است.
    وی افزود: درگروه‌های ریالی، حرکت‌های نوسانی بسیار محتمل بوده، با این حال نکته حائز اهمیت، اتخاذ استراتژی‌های معاملاتی است. در حقیقت هر سرمایه‌گذار باید به آن توجه کند، نقطه خروج است. پرواز سه بخش دارد، بلند شدن، طی مسیر و فرود و پروازی که فرود نداشته باشد، به سقوط منجر می شود. به این ترتیب، سرمایه‌گذاری که خروج نداشته باشد، قطعا به شکست منجر می‌شود. گاهی معامله‌گران فراموش می‌کنند که در پی هر خرید، باید نقطه فروش یا شناسایی سود مشخص باشد تا بتوان در نقطه مناسب فرود آمد.
    مدیرعامل شرکت آسا سرمایه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا بورس خود را با دلار منطبق کرده است، گفت: بسیاری از تحلیلگران، رشد قیمت دلار را با رشد شاخص بورس مقایسه می‌کنند و معتقدند که بورس با دلار 7 هزار تومانی منطبق شده است؛ نتیجه این تحلیل هم ادامه رشد در بورس است. من این تحلیل را رد نمی‌کنم، اما بنزین حرکت بازارهای مالی، حجم معاملات است و این نگرش‌ها تا زمانی که حجم معاملات افزایش محسوسی نداشته باشد، صرفا پتانسیل رشد ایجاد می‌کند. بورس نیز تنها با پتانسیل رشد به کسی سود نمی‌رساند.
    موسوی در پایان اضافه کرد: نباید نقش اوراق خزانه هم نادیده گرفته شود؛ این روزها برای کاهش ریسک پورتفوی معاملاتی، بهتر است بخشی از سبد به اوراق خزانه یا همان «اخزا» اختصاص داده شود.

    برچسب ها