عصر خودرو

خرید و فروش ۳۰۶ میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران رقم خورد

عصر بازار- حجم معاملات فرابورس ایران در روز جاری رشد ۰.۷۵ درصدی را نسبت به روز دوشنبه تجربه کرد.

خرید و فروش ۳۰۶ میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران رقم خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، معامله‌گران در روز سه شنبه، 22 دی ماه شاهد دادوستد 306 میلیون اوراق بهادار به ارزش 983 میلیارد ریال در 26 هزار و 494 دفعه معاملاتی بودند که حجم معاملات نسبت به روز گذشته با رشد 75/0 درصدی روبه‌رو شد. شاخص فرابورس نیز با کاهش 3 واحدی در رقم 701 واحد توقف کرد.
    نماد معاملاتی بانک حکمت ایرانیان با خرید و فروش 23 میلیون سهم به ارزش 32 میلیارد ریال بیشترین حجم معامله را در میان اوراق بهادار معامله شده در بازارهای اول، دوم و پایه به خود اختصاص داد. بررسی معاملات فرابورس ایران همچنین نشان می‌دهد نماد شرکت ذوب‌آهن اصفهان با ارزش معاملاتی در رقم 33 میلیارد و 800 میلیون ریال در پی دادوستد 17 میلیون سهم بالاترین ارزش مبادلات را به نام خود ثبت کرده است.
    امروز در حالی که نماد شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب و توکا ریل در میان سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند، نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند. در همین حال در جریان معاملات فرابورس ایران، نمادهایی که بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند شامل توکا رنگ فولاد سپاهان، صنایع فولاد آلیاژی یزد و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی بودند. ضمن اینکه نمادهای بازرگانی و تولیدی مرجان کار، قاسم ایران و شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز بالاترین رشد قیمت را نسبت به روز دوشنبه تجربه کردند.
    در روز جاری اجاره مپنا با معامله 44 هزار و 570 ورقه با ارزش بالغ بر 44 میلیارد ریال در صدر بیشترین حجم و ارزش اوراق با درآمد ثابت ایستاد. در عین حال در میان ETFها نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با دادوستد یک میلیون و 450 هزار ورقه بهادار، همانند روز قبل بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد.
    در بازار ابزارهای نوین مالی معاملات اسناد خزانه اسلامی با رشد قیمت 264 ریالی و با نرخ پایانی 962 هزار و 174 ریالی پیگیری شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها