عصر خودرو

تسهیلات ساخت مرحله دوم پتروشیمی ایلام تامین می شود

عصر بازار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از آمادگی این بانک برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای تکمیل مرحله دوم پتروشیمی ایلام خبر داد.

تسهیلات ساخت مرحله دوم پتروشیمی ایلام تامین می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، همزمان با سفر علی صالح آبادی به ایلام، زمینه های تعمیق همکاری با شرکت پتروشیمی ایلام کلید خورد و مقرر شد این بانک بخشی از تامین سرمایه در گردش این شرکت به همراه ارایه محصولات متنوعی خدمات بانکی را بپذیرد.
    صالح آبادی در بازدید و جلسه ای که با مدیرعامل و مدیران شرکت پتروشیمی ایلام داشت، گفت: اعلام با توجه ظرفیت های مطرح شده و توان صادراتی این واحد تولیدی، بانک توسعه صادرات آمادگی دارد در زمینه سرمایه در گردش به این مجموعه تسهیلات ارائه کند.
    وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات محصولات و خدمات متنوع بانکی دیگری در حوزه ارزی و ریالی دارد که پیشنهاد بانک این است از مجموعه این خدمات، شرکت پتروشیمی ایلام می تواند بهره بگیرد.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: راه اندازی مرحله دوم پتروشیمی ایلام می تواند منجر به تکمیل حلقه‌های صنایع وابسته و توسعه طرح‌های میان‌دستی و پایین‌دستی و ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی و رونق اقتصادی در استان شود.

    ** 75 درصد محصولات پتروشیمی ایلام به بازارهای جهانی صادر می‌شود
    مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: 75 درصد از تولیدات این واحد به خارج صادر می شود و کشورهایی چون عراق، ترکیه، ارمنستان و چین از عمده ترین خریداران محصولات آن هستند.
    شاپور تقی پور افزود: پروژه در دست احداث الفین (Olefin) در شرکت پتروشیمی ایلام، بزرگ‌ترین واحد الفین در غرب کشور است.
    وی با توضیح اینکه محصول تولیدی پتروشیمی ایلام، یک محصول استراتژیک است، گفت: اتیلن به تنهایی ماده اولیه 104 محصول دیگر است و این ویژگی برگ برنده پتروشیمی است، از طرفی نزدیکی این مجتمع به پالایشگاه ایلام و نیز مجاورت با مرز توانسته بستر مناسبی برای کاهش هزینه های تولید و سود بالای صادراتی را برای این واحد تولیدی فراهم کند.
    وی افزود: فاز دوم پتروشیمی ایلام تا 96 درصد پیشرفت داشته و بناست در شهریور ماه سال 98 به بهره برداری برسد.
    طرح احداث پتروشیمی ایلام پس از مطالعات فراوان در شرکت ملی پتروشیمی به تصویب رسید و در سال 81 عملیات احداث این مجتمع پتروشیمی در بخش چوار در زمینی به مساحت 122 هکتا در فاصله 18 کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.
    این مجموعه با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی احداث شده و تا امروز شرایط اشتغال برای بالغ بر 2190 نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.
    به گفته تقی پور مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام، با راه اندازی کامل این مجتمع، فرصت برای انجام فعالیت های تازه در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان و اشتغالزایی 400 نفر نیز فراهم می شود.
    طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت ملی پتروشیمی ایران، بیش از 3.5 درصد از ذخایر نفتی و 11 درصد از ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد و به طور قطع این ظرفیت می تواند محمل مناسبی برای توسعه اقتصادی منطقه باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو