عصر خودرو

مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت:

مناسبات تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار افزایش می یابد

عصر بازار- مسئول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق گفت: حجم مناسبات تجاری تهران - بغداد به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

مناسبات تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ایرج موفق شنبه در آیین تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: در مذاکرات مقام های عالی دو کشور، برنامه ریزی لازم برای افزایش حجم مراودات تجاری ایران و عراق صورت گرفته است.
    وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان فارس در حوزه های صنعت، معدن و خدمات گفت: فارس می تواند در تقویت صادرات ایران به کشور عراق نقش ایفا کند.
    مسئول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور تامین شده است.
    موفق ادامه داد: تفویض اختیارات از وزارت خانه به مراکز استانها نیز در حال پیگیری است و تلاش بر این است که حداکثر اختیارات از مرکز به استان ها واگذار شود.
    وی با اشاره به فعالیت 300 واحد صادراتی در استان فارس گفت: تنها پنج واحد صادر کننده خدمات در این استان فعال است که انتظار از استان فارس در صادرات خدمات بیشتر از این میزان است.
    مسئول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به فعالیت برخی واحدهای بزرگ صنعتی در فارس گفت: برند سازی حلقه مفقوده ای است که در این استان فراموش شده است و باید با برند سازی نسبت به معرفی توانمندی های استان اقدام شود.
    موفق در ادامه، جهش اقتصاد استان را خوب ارزیابی کرد و تاکید کرد: فعالیت ها و پروژه های خوبی در استان فارس در حال انجام است و امید است که در دوره جدید مدیریت این سازمان نیز توسعه طرح های بزرگ اقتصادی همچنان در راس فعالیت ها باشد.
    در این آیین، از خدمات علی همتی رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس قدردانی و فریبرز رضازاده به عنوان سرپرست این سازمان معرفی شد.
    پیش از این، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری اعلام کرد: دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رییس جمهوری و نخست وزیر عراق روز دوشنبه 20 اسفندماه جاری به بغداد سفر می کند.
     

    برچسب ها