عصر خودرو

مجری طرح گندم خبرداد:

پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال جاری

عصر بازار- مجری طرح گندم گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید شود که نسبت به سال گذشته افزایش یک میلیون تنی خواهد داشت.

پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، اسماعیل اسفندیاری‌پور امروز در حاشیه نشست جشنواره عکس خوشه که در باغ موزه قصر برگزار شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال 14 میلیون تن گندم در کشور تولید شود که نسبت به سال گذشته افزایش یک میلیون تنی دارد و با توجه به وضعیت مناسب بارندگی‌ها حتی تولید بیشتر از این هم وجود دارد.

    مجری طرح گندم با وجود این که می‌خواست درباره نرخ تضمینی گندم توضیحی ارائه نکند، اما در نهایت گفت: ما به دنبال رضایت کشاورزان هستیم و اگر کشاورزان از این قیمت ناراحت هستند، پس ما هم ناراحتیم، قیمت تضمینی گندم امسال 1600 تومان تعیین شده است، در کشورهای حاشیه هم قیمت تا 2500 تومان است، پایین بودن نرخ داخلی علاوه براینکه نارضایتی کشاورزان را سبب شده، نگرانی از قاچاق این محصول به کشورهای اطراف را تشدید کرده است.

    به گفته وی، دولت ظاهراً تصمیمی برای افزایش قیمت تضمینی گندم ندارد و می‌خواهد با وعده‌های جوایز پاکی و پرداخت به موقع پول، کشاورزان را نسبت به قیمت اعلام شده راضی نگه دارد.

    به گفته اسفندیاری‌پور سطح کشت گندم در سال زراعی جاری 100 هزار هکتار افزایش یافته است، اما به گفته وی میانگین آن طی سال‌های گذشته با کاهش همراه بوده است.

    وی گفت:‌ مهم‌ترین دستاورد ما این بوده که از واردات 2.7 میلیون تن گندم بی‌نیاز شده‌ایم و نیز با کمک کشاورزان ، همه بذر مورد نیاز در داخل تأمین می‌شود.

    اسفندیاری‌پور همچنین تأکید کرد که با توجه به اینکه کشور ایران با 232 میلی‌متر بارندگی سالانه در منطقه خشک بوده و در کمربندی خشکی قرار دارد، اما به واسطه داشتن چهار نوع اقلیم امکان کاشت هر گونه گندم را دارد و این مزیت بزرگی است.

    وی افزود: 42 درصد پروتئین نیاز کشور و 32 درصد انرژی از گندم تولید می‌شود.

    مجری طرح گندم  تصریح کرد که تا پایان برنامه هفتم برنامه تولید گندم طراحی شده و دقیقاً‌ اجرا خواهد شد.

    اسفندیاری‌پور همچنین با بیان اینکه سال 92 واردکننده گندم بودیم، گفت: سه سال متوالی است که گندم وارد نمی‌کنیم.

    جشنواره عکس خوشه امروز در موزه قصر توسط شرکت بازرگانی دولتی برگزار شد و به 9 نفر عکاسان برتر در بخش گندم جوایزی اهدا شد.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو