عصر خودرو

معاون وزیر کار خبر داد:

ایجاد ۶۰۹ هزار شغل در یک سال اخیر

عصر بازار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد شده از طریق برنامه‌های وزارت کار را ۶۰۹ هزار شغل ذکر کرد و گفت: علی‌رغم آنکه در بخش خدمات با افزایش نیروی کار مواجه بودیم، در صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم.

ایجاد ۶۰۹ هزار شغل در یک سال اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی درباره برنامه‌ریزی اشتغال در سال 98 گفت: در بخش اشتغال آنچه که هدف‌گذاری کردیم، بیش از یک میلیون شغل است. ولی برنامه‌هایی که اکنون وزارت کار دنبال می‌کند بخشی از آن را می‌توانیم پوشش دهیم به شرط آنکه هماهنگی بین‌دستگاهی وجود داشته باشد و منابع پیش‌بینی و مصوب شده متفاوت از سال‌های قبل در اختیار ما قرار بگیرد.

    افزایش 30 هزار نفری تعداد بیکاران

    وی درباره نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: نرخ بیکاری متأثر از مشارکت است. وقتی نرخ مشارکت بالا و پایین شود عدد نرخ بیکاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. لذا پیشنهاد می‌کنم به تنهایی نرخ بیکاری را ملاک قرار ندهیم. با این حال میزان بیکاران ما اندکی اضافه شده است و بر اساس داده‌های مرکز آمار 30 هزار نفر بیشتر شده است.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار خاطرنشان کرد: بر اساس داده‌های مرکز آمار در یکساله منتهی به پاییز 97، 609 هزار نفر شغل ایجاد شده است. ولی نکته‌ای که وجود دارد و مورد نقد هم قرار می‌گیرد این است که بخش قابل توجهی از این رقم اشتغال در کسب و کارهای خرد و در حد قابل توجهی اشتغال‌های غیررسمی است.

    منصوری افزود: در همین یکساله‌ای که در مورد آن صحبت می‌کنیم به میزان قابل توجهی در صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم ولی همزمان در بخش خدمات با افزایش نیروی کار مواجه بودیم.

    نیاز بسیاری به اشتغال جدید داریم

    وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز بسیاری به اشتغال جدید داریم، گفت: سالانه به طور متوسط باید 850 هزار شغل ایجاد می‌کردیم. با توجه به آنکه هدف‌گذاری سال 97 حدود یک میلیون شغل بوده است بدیهی است که با 609 هزار شغل عملاً تا این هدف فاصله داریم.

    معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: اینکه در شرایط رکود و با رشد کم اقتصادی این میزان شغل ایجاد شده، قابل توجه است. کشور ایتالیا زمانی که نرخ رشد اقتصادی را تجربه می‌کرد نرخ بیکاری جوانانش 42 درصد بود ولی در مورد ما این عدد اکنون 27 درصد است که نشان می‌دهد ظرفیت اقتصاد کشور چه در بخش رسمی و چه در بخش غیررسمی به‌گونه‌ای است که می‌تواند تا حدی این مساله را هضم کند.

    برچسب ها