عصر خودرو

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

توانمندسازی بخش خصوصی تاکید بیانیه گام دوم انقلاب است

عصر بازار- نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: توانمندسازی بخش خصوصی یکی از محورهای اصلی پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد و تاکید ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب است.

توانمندسازی بخش خصوصی تاکید بیانیه گام دوم انقلاب است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسن حسینی افزود: دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای حوزه اقتصاد دقیقا دغدغه های فعالان بخش خصوصی و مباحثی که ایشان در بیانیه اخیر خود مورد اشاره قرار داده اند در امتداد سیاستهای بخش خصوصی است.
    وی ادامه داد: بر این اساس به نظر می رسد در این مقطع زمانی راه دیگری جز توانمندسازی بخش خصوصی و اقتدار آن برای توسعه کشور وجود ندارد. در حالی تاکنون روند توانمندسازی بخش خصوصی کند بوده که تجربه جهانی ثابت کرده با برخورداری از بخش خصوصی توانمند می توان به توسعه دست یافت.
    نایب رئیس اتاق بازرگانی مشهد به تاکید بر عدالت و مبارزه با فساد به عنوان دیگر محور مهم بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و بیان کرد: اگر بخش خصوصی شفاف باشد فساد از بین می رود. بخش خصوصی ناشفاف محصول عدم شفافیت فعالیت کارگزاران و فعالان این بخش است.
    وی گفت: بر این اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب می بایست بیش از پیش در سرلوحه فعالیت مسئولان کشور قرا داشته باشد تا اقتصاد آزاد شود. در این صورت فساد از بین می رود، تعاملات بین المللی گسترش می یابد و دولت نقش حاکمیتی خود و بخش خصوصی نیز نقش رایزنی برای اقتصاد و تولید را انجام می دهد.
    حسینی افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی بر نقش ایران در تمدنسازی اسلامی تاکید کرده اند که تحقق این امر مستلزم شرایطی می باشد که یکی از آنها نبود فساد و بخش خصوصی توانمند است.
    وی ادامه داد: در ایران قانون به حد کفایت وجود دارد اما قوانین به خوبی اجرا نمی شوند لذا در این عرصه نیاز به وحدت رویه و اراده ملی در بخش حاکمیتی است.
    حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

    برچسب ها