عصر خودرو

خودرویی‌های تالار در دست تعمیر

اصلاح روند معاملات در گروه خودرو ادامه دارد

عصر بازار- در دومین هفته اسفند ماه در گروه خودرویی فعلا توجه ها به سمت بخشی از قطعه سازان است و خوردوسازان بزرگ در حال اصلاح هستند و فعلا تب و تاب زیادی در معاملات مربوط به این گروه مشاهده نمی شود.

اصلاح روند معاملات در گروه خودرو ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، شرایط گروه خودرویی در دومین هفته اسفند ماه، همانند هفته گذشته بود هر چند که برخی از خودروسازان، بعد از دریافت مطالبات و هم چنین موضوع افزایش قیمت شرایط بهتری را تجربه کردند و توانستند تا حدودی نظرها را به طر خود جلب کنند؛ اما گروه های بزرگ خودروسازی کشور همچنان درگیر کشو وقوس فروش ها، نحوه تحویل دادن،بدهی های سنگینی که به وجود آمده و همچنین معاملات درون گروهی در پایان سال هستند.

    روند معامله 5 گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 6 هزار و 642 سهم در انتهای هفته گذشته به 4 هزار و 209 سهم اُفت کرد و حجم از 123 میلیون و 759 سهم با کاهش به 60 میلیون و 429 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این با رشد 3.24 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به روند نزولی 2.93 درصدی رسید.

    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 2 هزار و 477 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 299 سهم کاهش یافت و حجم از 24 میلیون و 202 سهم با اُفت به 10 میلیون 71 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت 4.6 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 3.3 درصدی رسید.

    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 2 هزار و 501 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 253 سهم اُفت کرد و حجم از 43 میلیون و 704 سهم با روند نزولی به 17 میلیون و 41 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 2.91 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته توقف و به اُفت 2.61 درصدی رسید.

    *سایپا دیزل (خکاوه)

    سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 4 هزار و 521 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 776 سهم کاهش یافت و حجم از 103 میلیون و 413 سهم با اُفت به 32 میلیون و 169 رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 2.32 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 2.17 درصدی رسید.

    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و 363 سهم در ابتدای هفته به 652 سهم در پایان هفته کاهش یافت و حجم از 27 میلیون و 56 با اُفت به 12 میلیون و 74 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 3.43 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت 1.4 درصدی رسید.

    *ایران خودرو دیزل (خاور)

    سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: روند معاملات گروه خوردویی همانند هفته گذشته بود ه چند که برخی از خودروسازان، بعد از دریافت مطالبات و هم چنین موضوع افزایش قیمت شرایط بهتری را تجربه کردند و توانستند تا حدودی نظرها را به طر خود جلب کنند؛ اما گروه های بزرگ خودروسازی کشور همچنان درگیر کشو وقوس فروش ها، نحوه تحویل دادن،بدهی های سنگینی که به وجود آمده و همچنین معاملات درون گروهی در پایان سال هستند.

    وی در ادامه افزود: هفته گذشته سایپا توانست یک بلوک در درون خود جابجا کند و ایران خودرو خبر هم واگذاری بلوک مدیریتی بانک پارسیان خود را منتشر کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: به هر حال در گروه خودرویی فعلا توجه ها به سمت بخشی از قطعه سازان است و خوردوسازان بزرگ در حال اصلاح هستند و فعلا تب و تاب زیادی در معاملات مربوط به این گروه مشاهده نمی شود.

    برچسب ها