عصر خودرو

مدیریت تحقیق و توسعه‌ بورس اوراق بهادار تهران منتشر کرد:

بررسی معیار انتخاب سهام در شاخص‌های بورس‌های اوراق بهادار

عصر بازار- مدیریت تحقیق و توسعه‌ بورس اوراق بهادار تهران « بررسی معیار انتخاب سهام در شاخص‌های بورس‌های اوراق بهادار» را منتشر کرد.

بررسی معیار انتخاب سهام در شاخص‌های بورس‌های اوراق بهادار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، شاخص‌های بازار سرمایه به صورت گسترده و به روش‌های متعدد طراحی و به‌کار برده می‌شوند. در رویکرد سنتی، هدف از طراحی شاخص‌ها پاسخ به این سوال اساسی است که "عملکرد بازار امروز، دیروز یا در یک دوره زمانی خاص چگونه بوده است؟"

    در واقع براساس این رویکرد، شاخص‌ها بازتابی از عملکرد بازار می‌باشند. باتحولات انجام شده در بازارهای سرمایه طی سال‌های اخیر، طراحی شاخص‌ها براساس رویکرد سنتی نقش کمتری را بازی می‌کند و رویکردهای جدیدی عمدتاً با هدف بهره‌گیری از شاخص به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری به وجود آمده‌اند.

    همچنین افزایش رقابت و با اهمیت شدن منابع مالی سبب شده است که سرمایه‌گذاران با دقت بیشتری به طراحی پرتفوی خود بپردازند و از این رو استفاده از شاخص‌هایی که بتوانند با توجه به اهداف مشخص‌شده‌ سرمایه‌گذاران بهترین عملکرد را کسب کنند، بسیار حائز اهمیت شده است. امروزه بورس‌ها و شرکت‌های شاخص‌ساز به منظور پاسخ‌گویی به نیاز سرمایه‌گذاران و همچنین افزایش شفافیت بازارها، شاخص‌های مختلفی با معیارهای متفاوت و عمدتاً با هدف سرمایه‌گذاری، طراحی می‌نمایند.

    این گزارش در راستای افزایش آگاهی در رابطه با معیارهای انتخاب سهم‌ها در شاخص‌های مختلف، به بررسی فرایند انتخاب سهم، زمان بازنگری و نحوه بازنگری برای شاخص‌هایی از جمله شاخص TOPIX Core 30 (بورس توکیو)، شاخص JPX-Nikkei 400 (بورس توکیو)،  شاخص Nikkei 225 (بورس توکیو)، شاخص SSE 180 و SSE 50 (بورس شانگهای)، شاخص BIST 30 (بورس ترکیه)، شاخص CNX Nifty (بورس ملی هند)،  شاخص MSM 30 (بورس مسقط)،  شاخص HSI 50 (بورس هنگ‌کنگ)، شاخص فوتسی چین FTSE China A50 (بورس چین)، شاخص KSE 100 (بورس کراچی)، شاخص KSE 30 (بورس کراچی)، شاخص NZX 50 (بورس نیوزیلند)، شاخص S&P/ASX 200 (بورس استرالیا)، شاخص MICEX 10 (بورس روسیه)، شاخص داوجونز روسیه Dow Jones Russia GDR (بورس روسیه)، شاخص KLC  (بورس مالزی) می‌پردازد.

    علاقه مندان برای مشاهده متن کامل گزارش اینجا کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها