عصر خودرو

بیمه اتکایی امین معارفه شد

عصر بازار: روز دوشنبه جلسه معارفه ای با هدف معرفی شرکت بیمه اتکایی امین با حضور مدیران عامل شرکت های بیمه ای، نمایندگان شرکت های کارگزاری، تامین سرمایه ها، سهامداران و اصحاب رسانه برگزار شد.

بیمه اتکایی امین معارفه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳:۰۰

    در این نشست کیایی مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی امین در خصوص روند فعالیت های شرکت گفت: بر اساس اعلام بیمه مرکزی بیمه اتکایی امین اولین شرکت اتکایی و دارای بالاترین سطح توانگری در بین سایر شرکت ها است.
    کیایی خاطرنشان کرد: از سال گذشته بحث ورود بیمه اتکایی به بورس مطرح بوده است. همچنین شرکت های بیمه ای آسیا، دانا، ایران و البرز از سهامداران بیمه اتکایی می باشند که حدود 70 درصد بازار را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که بیمه معلم هم ارتباط نزدیکی با شرکت در این زمینه داشته است.
    کیایی افزود: شرکت های بیمه ای هیچگونه رقابتی با هم نداشته اند و با تمام ظرفیت به فعالیت های خود ادامه می دهند. در سویی دیگر، شرکت بیمه ای اتکایی امین در سال 82 به صورت سهامی خاص در کیش به ثبت رسیده است و در 4 سال گذشته شرکت دارای رشد مناسبی از نظر حق بیمه و سود کسب کرد. این در حالی است که تعداد پرسنل شرکت هم  از 32 نفر به حدود 20 نفر کاهش داشته است.
    مدیر عامل شرکت اذعان داشت: سرمایه شرکت بیمه اتکایی امین به صورت کش در بانک ها می باشد و دارای بالاترین سطح توانگری مالی در بین شرکت های بیمه ای در طول 3 سال گذشته است.علاوه بر این، شرکت اتکایی آمادگی لازم را برای رفع مشکل  سایر شرکت ها را نیز اعلام کرد.
    وی با اشاره به ترکیب سهامداران خاطرنشان کرد: بیمه ایران 20درصد، بیمه آسیا سهامی عام 16.8 درصد، سرمایه گذار خارجی سهامی خاص 16.2 درصد، شرکت گسترش سرمایه گذاری صباسهامی خاص 11.1 درصد، شرکت صبا تامین 10.83 درصد، شرکت کارگزاری بورس ایران 0.6 درصد، شرکت بیمه ایران 10 درصد و بیمه معلم 1.6 درصد از سهامداران این شرکت می باشند و با رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام تعاملات شرکت با خارجیان انجام خواهد شد.
    کیایی تصریح کرد: انجام هرگونه فعالیت بیمه ای نیز مستلزم پذیرش ریسک می باشد و عوامل ریسک هم شامل ریسک بازار، عملیاتی، نقدینگی ، اعتباری، کشوری، شهرت و حقوقی می باشد.
    در ادامه این نشست حسینی مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران و بزرگترین سهامدار در خصوص بیمه اتکایی اظهار داشت: بیمه ایران 45 تا 50 درصد بازار صنعت بیمه را در اختیار داردو از بزرگترین شرکت هایی است که اتکایی می کند.
    وی افزود: بیمه اتکایی امین با توجه به ظرفیت های عظیم و بالقوه بسیار خود با بازار های جهانی در تعامل می باشد. در سویی دیگر صورت های مالی شرکت نشان دهنده میزان آمادگی لازم برای مشارکت با شرکت های بیمه خارجی است. علاوه بر این، با توجه به سابقه شرکت که مورد قبول بیمه مرکزی است پس از دوران پسا تحریم می توان شاهد رشد و شکوفایی شرکت در بازار بود.
    حسینی تصریح کرد: نگاه به صنعت بیمه باید متناسب با نوع خود باشد و نباید مقایسه ای بین صنایع دیگر صورت گیرد زیرا نوع ذخایر قانونی گرفته شده، قوانین حاکم و الزامات قانونی آن با رویکردهای حرفه ای مبتنی بر ریسک است.
    مدیر عامل شرکت  سهامی بیمه ایران با اشاره به صنعت بیمه کشور ابراز داشت: شرکت بیمه اتکایی امین 310 ریال EPS برای سال 94  اعلام کرده است و تا کنون گزارش بازرس  هم هیچ گونه تغییر در آن اعمال نکرده است. این در حالی است که بر اساس این گزارش شاهد پوشش 100 درصدی در این شرکت می باشیم در همین حال، پیش بینی سود برای سال آینده 255 ریال است.
    علاوه بر این، از 155 میلیارد تومان سرمایه فعلی شرکت بر اساس تکلیف 5 ساله ای که بیمه مرکزی برای شرکت های بیمه ای اتکایی ابلاغ کرده می بایست شاهد افزایشی به مقذار 400 میلیارد تومان باشیم اما این امر متناسب با ظرفیت های کشور افزایش سرمایه در شرکت خواهیم داشت.

    برچسب ها