عصر خودرو

سفیر بلاروس در ایران خبر داد

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری بلاروس در ایران

عصر بازار- سفیر بلاروس در ایران گفت: کشور بلاروس حدود ۷۰۰ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری بلاروس در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ویکتور ریباک عصر امروز در حاشیه افتتاح کارخانه درین گلاب این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از حضور در کاشان اتصال ظرفیت‌های صنعتی دو کشور ایران و بلاروس و ایجاد بستری مناسب برای گسترش صادرات است.

    وی با بیان اینکه حجم مبادلات بازرگانی و تجاری دو کشور با وجود‌ محدودیت‌های بانکی و اقتصادی بیش از 100 میلیون دلار است، تصریح کرد: اگر خدمات را نیز به آن اضافه کنیم حجم مبادلات به بیش از 150 میلیون دلار می‌رسد.

    ری باک افزود: در حال حاضر شرکت‌های عمرانی ایرانی چند‌ پروژه سرمایه‌گذاری در بلاروس انجام می‌دهند و به زودی پروژه‌های بزرگی افتتاح می‌شود.

    وی ارزش سرمایه‌گذاری‌های کشور بلاروس را حدود 700 میلیون دلار بیان کرد و گفت: بیش از 100 میلیون دلار شرکت‌های ایرانی در بلاروس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

    مدیرعامل کارخانه در‌ین گلاب کاشان هم در ادامه بیان کرد: بیش از 2 هزار کارگر در 400 هکتار زمین با کشت محصولاتی مانند گل محمدی و گیاهان دارویی ارگانیک موفق شده‌اند فرهنگ مصرف اسانس و عرقیجات را در کشور نهادینه کنند.

    منوچهر خیرخواه ادامه داد: سالانه یک میلیون دلار گلاب و اسانس به کشورهای کانادا، استرالیا، ژاپن، کشورهای عربی و اروپایی از این کارخانه صادر می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: این شرکت با تولید 4 هزار تن عرق و گلاب از 1000 تن گل محمدی و 1000 تن انواع گیاهان دارویی برای بیش از 150 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم دارد.

    مدیرعامل کارخانه در‌ین گلاب کاشان تأکید کرد: سالانه بیش از 2 هزار تن گلاب و عرقیات و 10 هزار لیتر اسانس در این شرکت تولید می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها