عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد:

تجهیز بازار سرمایه برای معاملات دارایی فکری

عصر بازار: مدیرعامل فرابورس ایران از برنامه‌ریزی برای افزایش کارمزد معاملات دارایی فکری با هدف ترغیب کارگزاری‌ها و نهادهای واسط به منظور تلاش بیشتر در جهت تجاری‌سازی اختراعات خبر داد.

تجهیز بازار سرمایه برای معاملات دارایی فکری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  امیر هامونی در افتتاحیه دومین فستیوال بازار دارایی فکری که با محوریت اختراعات حوزه لوازم خانگی و با حضور تعداد زیادی از مخترعان و سرمایه‌گذاران برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین پیگیری‌های انجام شده، شرکت‌های تامین سرمایه، کارگزاری و مشاور سرمایه‌گذاری برای کمک به بازار دارایی فکری تیم‌هایی را تجهیز کرده‌اند تا ارزیابی فنی، اقتصادی و مسائل مربوط به بازاریابی اختراعات و طرح‌های صنعتی را انجام دهند.
    مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه به دنبال افزایش مشوق‌های لازم برای فعالان بازار دارایی فکری هستیم، افزود: قرار بر این است که کارمزد بالاتری برای معاملات دارایی فکری نسبت به معاملات سهام در نظر گرفته شود زیرا با توجه به پیچیدگی‌های مباحث مربوط به این حوزه باید برای شرکت‌های کارگزاری و تامین سرمایه انگیزه لازم ایجاد شده و صرفه اقتصادی داشته باشد تا نسبت به این موضوع بیش از پیش علاقه‌مند شوند.
    وی از اختصاص تابلوی جداگانه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد تا این‌گونه شرکت‌ها به همراه شرکت‌های کوچک و متوسط امکان انجام معاملات در یک تابلوی مستقل در فرابورس ایران را داشته باشند.
    وی یادآور شد: در بازار دارایی فکری صرفاً مساله خرید و فروش اختراعات مطرح نیست و ممکن است برخی افراد با صاحبان این دارایی‌ها مشارکت کنند که تمام زیرساخت‌های این موضوع در مقررات پیش‌بینی شده است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:
    طرح‌هایی که در بازار دارایی فکری معامله شوند مورد حمایت قرار می‌گیرند
    بر اساس این گزارش علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ابتدای مراسم با بیان اینکه اقداماتی که در بازار دارایی فکری فرابورس ایران انجام شده گام موثری برای برقراری ارتباط میان صنعت و علم است، افزود: همکاری بسیار خوب فرابورس ایران با پارک فناوری پردیس و زحمات شخص آقای هامونی منجر به این شد که بازار دارایی فکری با وجود مشکلات و موانع اجرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن افتتاح شود.
    وی ادامه داد: البته در موضوع تجاری‌سازی اختراعات، ضعف‌هایی در کشور وجود دارد که باید این مشکلات شناسایی و برطرف شوند.
    دلیری با اشاره به اتکای بودجه سالانه کشور به نفت گفت: خوشبختانه پایین آمدن قیمت نفت فرصتی ایجاد کرده است که اتکای بودجه به نفت کم شود و بتوانیم به تولید تکیه کنیم.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی، بودجه مناسب و خط اعتباری مستقلی را برای تولید محصولات دانش‌بنیان ایجاد کرده و مشکلی از این نظر وجود ندارد، اما به طور قطع سرمایه‌گذاران باید در کنار مخترعان قرار بگیرند تا تجاری‌سازی به نحو مطلوب اتفاق بیفتد.
    وی با اشاره به تسهیلات تشویقی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای معامله طرح‌ها در بازار دارایی فکری فرابورس ایران، گفت: طرح‌هایی که در این بازار معامله شوند مورد حمایت قرار می‌گیرند.
    وی اضافه کرد: دولت در لایحه بودجه سال 95 توجه ویژه‌ای به مقوله علم و فناوری کرده به نحوی که بیش از 2 برابر امسال بودجه برای این امر در نظر گرفته شده که این مساله کمک شایانی به این فعالیت‌ها خواهد کرد.

    رئیس مرکز فن بازار ملی ایران:
    بیش از 100 اختراع به دبیرخانه دومین فستیوال بازار دارایی فکری رسید

    همچنین اکبر قنبرپور، رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در این مراسم با اشاره به وصول بیش از 100 اختراع به دبیرخانه دومین فستیوال بازار دارایی فکری گفت: از این تعداد، 30 اختراع حائز شرایط شرکت در فستیوال بودند که از میان آنها 7 اختراع برتر برای ارائه انتخاب شده است.
    وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ملاک‌های انتخاب طرح‌های برتر این بود که حتما نمونه ساخته شده از اختراع وجود داشته باشد.
    گفتنی است در این مراسم 7 مخترع راه یافته به مرحله نهایی فستیوال به معرفی اختراعات خود پرداختند و مدیران و مسئولان بیش از 20 شرکت معتبر فعال در زمینه تولید لوازم خانگی در جریان کارایی این اختراعات قرار گرفتند.

    برچسب ها