عصر خودرو

۵ اتفاق مهم تاثیرگذار بر بازارهای مالی جهان در هفته پیش رو

عصر بازار- بر اساس گزارش بلومبرگ در هفته پیش رو، بازارهای جهان با ریسک‌های احتمالی زیادی روبرو خواهند شد.

۵ اتفاق مهم تاثیرگذار بر بازارهای مالی جهان در هفته پیش رو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، برای یک هفته پرتنش آماده باشید، در هفته پیش رو، بازارهای جهان با ریسک‌های احتمالی زیادی روبرو هستند و اخبار ژئوپولیتیکی و شاخص‌های اقتصادی مهمی منتشر خواهد شد.

    به ویژه روز چهارشنبه برای شبکه‌های خبری دنیا بسیار پرچالش خواهد بود و باید پخش چندین خبر مهم را که برخی به صورت هم‌زمان هستند، مدیریت کنند.

    تنها در روز چهارشنبه:

    - رییس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی، اجلاس دوم خود را در هانوی آغاز خواهند کرد.

    - مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، در یک دادگاه علنی در مورد کمپین انتخاباتی 2016 ترامپ شهادت می‌دهد.

    - نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایز، در مورد آخرین وضعیت مذاکرات تجاری به مجلس نمایندگان آمریکا گزارش می‌دهد. 

    - رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، در برابر کمیته مالی مجلس نمایندگان، دومین شهادت 2 روزه خود را ارائه خواهد کرد.

    - نخست‌وزیر انگلیس، ترزا می، احتمالا با رای‌گیری برگزیت دیگری در پارلمان این کشور روبرو می‌شود.

    در ادامه به تشریح دقیق‌تر اتفاقات مهم این هفته خواهیم پرداخت:

    - علی‌رغم آنچه انتظار می‌رفت، مذاکرات آمریکا و چین به آخرین هفته‌ قبل از ضرب‌الاجل اول مارس رسید. در نیمه شب اول مارس، تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد یافت. اما به گفته رابرت لایتایزر، هنوز مسائل مهمی حل نشده‌اند. هرچند ترامپ از انعطاف‌پذیر بودن این تاریخ سخن گفته است.

    - اما این هفته تمام نگاه‌ها معطوف به اجلاس 27-28 فوریه در هانو، خواهد بود که ترامپ و کیم جون اون، قرار است با هم دیدار کنند. کشورهای همسایه نظیر کره‌جنوبی و ژاپن نگران آن هستند که ترامپ برای دست‌یابی به یک برد سیاسی، در مقابل رهبر کره‌شمالی زیادی کوتاه بیاید.

    - انتظار نمی‌رود یکشنبه در اجلاس رهبران اروپایی در یکی از مناطق توریستی مصر، در مورد  شرایط برگزیت توافقی حاصل شود. به این ترتیب این هفته فشارهای پارلمان انگلستان به ترزا می برای به تعویق انداختن تاریخ 29 مارچ، برای خروج از اتحادیه اروپا، بیشتر خواهد شد.

    - بازارهای مالی جهان به دنبال این هستند که در شهادت 2 روزه رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، در برابر کمیسیون مالی مجلس نمایندگان آمریکا، سرنخ‌هایی در مورد سیاست‌های آینده بانک مرکزی و سرنوشت ترازنامه مالی این بانک، به دست آورند. گزارش نماینده تجاری آمریکا از روند مذاکرات در روز چهارشنبه و گزارش رشد اقتصادی آمریکا در روز پنج‌شنبه، دیدگاه‌های تازه‌ای در مورد بزرگترین اقتصاد جهان، به دست می‌دهند.

    - تحقیقات بازرس ویژه، رابرت مولر، در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 و نقش روسیه در آن، به جمع‌بندی نهایی خود نزدیک می‌شود، هرچند احتمالا گزارش آن به این هفته نخواهد رسید. این باعث می‌شود که توجهات بیشتری به جلسه شهادت علنی مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری و حواشی آن، جلب شود.

    برچسب ها