عصر خودرو

عضو انجمن انرژی‌های تجدید پذیر عنوان کرد؛

صادرات خدمات متخصصان برق به سه کشور عراق، لبنان و عمان

عصر بازار- عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه با راه‌اندازی اورژانس انرژی جلوی اتلاف انرژی و خاموشی نیروگاه‌ها گرفته شد، از صادرات خدمات ۱۲۰۰ نیروی متخصص برقی به عراق، عمان و لبنان خبر داد.

صادرات خدمات متخصصان برق به سه کشور عراق، لبنان و عمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بهزاد علی‌محمدی امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی اورژانس انرژی توانستیم جلوی اتلاف انرژی و خاموشی‌ها را بگیریم، گفت: با ارائه خدمت به نیروگاه‌های پراکنده خاموشی را کم کنیم و نیروگاه‌ها با 25 درصد راندمان بالاتر تولید انرژی داشته باشند.

    وی با تأکید بر اینکه شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی سولار (خورشیدی) توانست خدمات خود را در راستای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی از سال 94 ارائه کند، گفت: اولین سامانه ملی نیروگاهی که تمامی مولفه‌های مؤثر در تولید نیروگاه‌ها را رصد می‌کند، یکی از این موفقیت‌ها بوده است. بنابراین با سطح دسترسی‌ها برای کاربرهای مختلف تعریف شد و اطلاعاتی که به سامانه اورژانس انرژی داده می‌شود، خطاهایی که در نیروگاه‌های خورشیدی بوده، برطرف می‌شود.

    علی‌محمدی دیگر دستاورد شرکت مدیریتی پروژه‌های نیروگاهی سولار را اولین کتاب HSE عنوان کرد و گفت: تنها تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها جهت تأمین پروژه‌ها داشتیم که مردم می‌توانند از این تفاهم‌نامه‌ها جهت تأمین مالی استفاده کنند.

    عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های اساسی در این روزها نوسانات نرخ ارز است، چه بسا با توجه به نرخ ارز قیمت تجهیزات نیز افزایش یافته، به طوری که در حال حاضر افزایش 57 درصدی تجهیزات خورشیدی را شاهد بودیم که از جمله بزرگترین چالش‌های ما است.

    وی با اشاره به اینکه بهترین اتفاق افزایش قیمت خرید از سوی وزارت نیرو است که وعده آن برای سال 98 داده شده است، گفت: برنامه‌های ما صادرات نیروی متخصص به کشورهای مختلف است که تاکنون درخواست‌هایی از عراق، لبنان و عمان برای صادرات 1200 نیروی انسانی بوده است.

    همچنین کامران دوراندیش عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر از سه بحران و حل آن در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نام برد و گفت: ما این سه بحران را شناسایی کرده که یکی از آنها غیرمنظم بودن نیروگاه‌های خورشیدی در سطح کشور بود.

    وی افزود: با تولید یک اپلیکیشن اجرای نیروگاه‌های خورشیدی را منسجم کردیم و با اجرای تونل‌های ارتباطی، دیوایست، مانیتورینگ اختراع کردیم که از سرور داخلی استفاده می‌کنند، بنابراین سرورهای خارجی منفک و این سرور توانایی دارد تمام دیتاها را در لحظه ارسال کند و متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت آنلاین از درآمد و تولید نیروگاه خود مطلع شوند.

    دوراندیش ادامه داد: با راه‌اندازی اورژانس انرژی می‌توانیم جلوی اتلاف انرژی و خاموشی نیروگاه‌ها را بگیریم و با ارائه خدمت به نیروگاه‌های پراکنده خاموشی را کم کنیم.

    عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر خاطرنشان کرد: یکی از بحران‌ها نبود شناسنامه نیروگاهی است که شرکت مدیریتی پروژه‌های نیروگاهی سولار توانست آن را حل کند.

    وی با بیان اینکه یکی از بانک‌های خصوصی تسهیلات 8، 10 و 13 درصدی به مدت 5 سال به مراجعان و متقاضیان پرداخت می‌کنند که یکی از بزرگترین دستاوردهای سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی در بخش انرژی است، گفت: ما همچنین توانستیم صلاحیت وزارت نفت را بر خورشیدی کردن چاه‌های کشاورزی کسب کنیم و در این رابطه به مدت 8 سال 148 چاه کشاورزی به شبکه سولار مجهز شد.

    دوراندیش افزود: در این باره پایش تولید انرژی و آب از راه دور به صورت ‌آنلاین انجام می‌شود و در اختیار وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشاورزی قرار می‌گیرد. این رویه باعث می‌شود جلوی قاچاق سوخت و سوبسیدی که دولت برای گازوئیل و مشتقات نفتی می‌دهد گرفته شود.

    وی گفت: اشتغال 16 هزار نفری در این حوزه یکی از دستاوردهای مهم است و در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی وحرفه‌ای امضا شده که جدای از استاندارد HSE  نصب نیروگاه‌های خورشیدی را در کل کشور به تمام دانش‌آموختگان برق آموزش می‌دهیم.

    به گفته دوراندیش، شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار در بورس انرژی نیز فعال است، اما در حال حاضر قیمت‌ها جذاب نیست، البته این قول داده شده که برای سال 98 افزایش قیمت صورت بگیرد.

    برچسب ها