عصر خودرو

آیا واردات کلاه گیس با ارز دولتی، تخلف است؟

عصر بازار- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس درباره احتمال تخلف واردات ۲۸ تن کلاه‌گیس، ریش و مژه مصنوعی با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی توضیح داد.

آیا واردات کلاه گیس با ارز دولتی، تخلف است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به واردات 28 تن کلاه‌گیس، ریش و مژه مصنوعی با ارز 4 هزار و 200 تومانی، گفت: به احتمال زیاد واردات این کالای آرایشی برای قبل از زمان ممنوعیت واردات هر کالایی با ارز دولتی است.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ونظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، ادامه داد: ، قطعا در گروه بندی کالایی این نوع کالایی جز کالاهای مجاز برای واردات با ارز 4 هزار و 200 نیست.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی در این باره که در زمان ترخیص کالا از گمرک مابه التفاوت ارزی دریافت شده است یا خیر، توضیح داد: برای بررسی این موضوع  باید تاریخ ثبت سفارش این کلاه گیس ها را بررسی کرد، اگر ثبت و سفارش و تشریفات گمرکی برای قبل از بخشنامه دولت باشد نیازی به پرداخت مابه التفاوت ارزی نیست.

     

    وی افزود: با این حال اگر ثبت سفارش در دوره قبل از ممنوعیت و بخشنامه دولت باشد اما ترخیص آن بعد از مرداد ماه صورت گرفته است باید مابه التفاوت ارزی پرداخت شود.

    فولادگر در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در این باره که چرا در شرایط بحران ارزی اجازه واردات این حجم کلاه گیس داده شود، گفت: تمام حرف ما این است که چرا چنین مجوز هایی داده شده است، اگر شاهد بهم ریختگی منابع و مصارف ارزی هستیم و تراز کشور منفی شده است به دلیل صدور مجوز برای هر کالای ضرور و غیرضرور بوده است.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر میزان تقاضای ارز از عرضه آن بیشتر است، تاکید کرد: از اواخر سال 96 و اواسط سال 97 موضوع ممنوعیت ثبت سفارش ها جدی گرفته و تا حدودی این حوزه مدیریت شد.

    وی اظهار داشت: در مدیریت منابع ارزی بی دقتی شده است، با این حال باید بررسی شود که این مورد خاص چه زمانی ثبت سفارش شده است و زمان ترخیص آن مشخص شود تا اگر این ثبت و ترخیص برای بعد از بخشنامه ممنوعیت استفاده ارز دولتی برای کالاهای غیر ضرور باشد باید مابه التفاوت پرداخت شود.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بدترین حالت این است که ثبت سفارش 28 تن کلاه‌گیس، ریش و مژه مصنوعی بعد از بخشنامه دولت و ممنوعیت باشد، اما احتمالا ثبت سفارش آن برای قبل از مرداد ماه بوده است.

    براساس آمارهای گمرک ایران، طی 10ماهه سال 97 نزدیک به 28 تن کلاه‌گیس، ریش و مژه مصنوعی با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو