عصر خودرو

بیشترین رشد شاخص اس اند پی از ماه نوامبر به ثبت رسید

عصر بازار- در معاملات روز جمعه، شاخص اس اند پی آمریکا با بیشترین میزان افزایش نسبت به ماه نوامبر معاملات را به پایان برد.

بیشترین رشد شاخص اس اند پی از ماه نوامبر به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، کارشناسان معتقدند رشد شاخص به دلیل خوش بینی سرمایه‌گذاران به علائم پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا اتفاق افتاده است.

    آمریکا و چین در حال حاضر مشغول گفتگوهای تجاری هستند و انتظار می رود تا نخستین روز از ماه مارچ نتیجه قطعی اعلام شود. اگر تا موعد مقرر توافقی حاصل نشود امکان دارد که جنگ تجاری هفت-ماهه‌ دو کشور دوباره اوج بگیرد.

    پیتر تاز، مدیر شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری چیس در ویرجینیا، به رویترز گفت که مردم انتظار دارند خیلی زود خبری خوش از مذاکرات تجاری و تعرفه ای آمریکا و چین دریافت کنند و تا آخر هفته آینده همه چیز مشخص می شود.

    خوش‌بینی نسبت به گفتگوهای تجاری دو کشور و نیز سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا سبب شده که شاخص‌های بازارهای جهانی روند مثبت تری را نسبت به ماه دسامبر تجربه کنند.

    در ماه دسامبر همه از احتمال وقوع یک افت شدید اقتصادی واهمه داشتند. هم اکنون اما شاخص اس اند پی حدود 19 درصد بیشتر از اواخر ماه دسامبر رشد کرده است. شاخص تکنولوژی اس اند پی در روز جمعه 1.3 درصد رشد کرد و منجر به پیشتازی بخش تکنولوژی در میان 11 بخش دیگر اقتصادی در بازار شد. شاخص صنایع هم 0.6 درصد رشد را از آن خود کرد.

    شاخص صنعتی داوجونز رشدی معادل 0.7 درصد را به نمایش گذاشت تا به سطح 26031.81 برسد. شاخص کل اس اند پی اما کمی کمتر رشد کرد و با 0.64 درصد جهش به 2792.67 رسید. شاخص نزدک نیز با رشدی معادل 0.91 درصد به سطح 7527.55 دست یافت.

    هر سه شاخص یاد شده هفته پیش را با رشد سپری کردند، اما داوجونز و نزدک برای 9 هفته پی در پی افزایش را از آن خود کرده اند.

    این در حالی است که، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشته که شانس زیادی برای به نتیجه رسیدن گفتگوهای تجاری می بیند و تاکید کرده، اگر گفتگوها خوب پیش برود ممکن است موعد مقرر شده را چنانچه لازم باشد تمدید کند.

    کواینچی کروسبی، استراتژیست ارشد شرکت پرودنشال فایننشال در نیوجرسی، به رویترز گفت، "در حال حاضر ریسک ریزش بازار زیاد نیست، اما همیشه نگرانی این که در آخرین لحظه اتفاق بدی بیفتد وجود دارد."

    وی گفته، "این که چین بتواند اقتصاد خود را ثبات ببخشد، برای بازارهای جهانی بسیار با اهمیت است و به همین دلیل است که همه بازارها چشم به نتایج این گفتگوها دوخته اند."

    برچسب ها