عصر خودرو

مدیرعامل فولاد مبارکه:

بازگشت ارز صادرات فولاد برای بانک مرکزی اثبات شده است

هدف سمپوزیوم کیش، بومی‌سازی تولید فولاد بود

عصر بازار- مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر برای بانک مرکزی نیز اثبات شده است که فولادسازان ارز صادراتی را در داخل کشور ارائه کرده‌اند و اگر مقداری از ارز هم وارد نشده به دلیل مصرفی ارزی شرکت‌های فولادی است.

بازگشت ارز صادرات فولاد برای بانک مرکزی اثبات شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا عظیمیان در تشریح هدف برگزاری نمایشگاه سمپوزیوم فولاد در جزیره کیش گفت: این سمپوزیوم بیشتر برای ارائه مقالات علمی و کارشناسی در بحث بومی‌سازی برگزار شد و هدف آن افزایش کیفیت فولاد تولیدی است.

    وی افزود: ما داریم به نسل سوم فولاد می‌رسیم. از خصوصیات نسل سوم فولاد، استحکام بالا، قیمت کمتر و انعطاف بالاتر است. تحقق این موارد نیاز به دانش های‌تک دارد. ما باید تلاش کنیم این دانش را به دست بیاوریم و آن را بومی کنیم وگرنه از جریان فولاد دنیا عقب می‌مانیم.

    مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: تحریم‌ها نیز یکی از انگیزه‌های اصلی ما برای حرکت در این مسیر است.

    عظیمیان در پاسخ به این پرسش که اولویت فولاد مبارکه صادرات است یا فروش داخلی؟ اظهار داشت: هر دو مورد برای ما مهم است. ما مجموعه‌ای هستیم که هم به دنبال صادرات هستیم و هم برای جلوگیری از التهاب در بازارهای داخلی به فروش داخل توجه داریم. در واقع نگاه‌مان به صورت توامان هم به تامین نیازهای داخلی است و هم به صادرات برای تامین ارز برای کشور.

    وی با اشاره به گفت‌وگو با خریداران داخلی از جمله تولید‌کنندگان لوله و پروفیل، تصریح کرد: هدف ما ایجاد منافع دو جانبه و ایجاد شرایط برد-برد است. درحال حاضر هماهنگی‌های خیلی خوبی میان ما و خریداران داخلی وجود دارد.

    مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: ما در فولاد مبارکه افزایش سرمایه‌ داشتیم و سرمایه شرکت را از 75 هزار میلیارد ریال به 130 هزار میلیارد ریال رساندیم و در حال حاضر از نظر سرمایه‌ ثبت شده، بزرگ‌ترین شرکت بورسی هستیم.

    عظیمیان در پاسخ به این پرسش که  آیا این ادعا که فولادسازان، ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنمی‌گرداندد، صحت دارد؟ خاطرنشان کرد: خیر، این ادعا درست نیست و در حال حاضر برای بانک مرکزی نیز اثبات شده است که فولادسازان ارز صادراتی را در داخل کشور ارائه کرده‌اند و اگر مقداری از ارز هم وارد نشده به دلیل مصرفی ارزی شرکت‌های فولادی است.

    برچسب ها