عصر خودرو

رئیس جمهور چین:

روابط پکن با تهران عمیق‌تر می‌شود

عصر بازار- رئیس جمهور چین اعلام کرد به رغم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط نزدیک ایران و چین تغییری نخواهد داشت.

روابط پکن با تهران عمیق‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، شی‌جین پینگ رئیس‌جمهور چین در آستانه دیدار پکن با مقامات عربستان اعلام کرد: خواسته چین برای روابط نزدیک با ایران همواره تداوم خواهد داشت. رئیس‌جمهور این سخنان را روز گذشته خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس در چین اعلام کرد.

    چین به صورت سنتی نقش کمتری در این تنش‌های خاورمیانه و یا دیپلماسی این منطقه داشته است، در حالی که این کشور به نفت این منطقه وابسته است و ایران به عنوان چهارمین کشور تأمین‌کننده نفت این کشور در سال گذشته بود، با این حال چین معمولا تلاش کرده تا منافع خود را در منطقه به ویژه در کشورهای منطقه عرب تأمین کند.

    سلمان پادشاه عربستان در سال 2017 از پکن دیدار داشت و قرار است امروز محمدبن سلمان ولیعهد عربستان برای دیدار دو روزه به چین سفر کند.

    دیدار رئیس مجلس ایران با شی جی پینگ رئیس جمهور چین روز چهارشنبه انجام شد.

    در این دیدار رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که دو کشور سابقه روابط دوستانه طولانی‌مدتی دارند و مهم نیست که شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی چگونه باشد، اما چین یک رابطه دوستانه با ایران دارد و تلاش خواهد کرد که مسائل را حل کند و روابط خود را با ایران بهبود بخشد و روابط با ایران هم همچنان بدون تغییر ادامه خواهد یافت.

    شی جین پینگ همچنین گفت که چین و ایران باید اعتماد دوجانبه خود را عمیق‌تر کنند و به حمایت و پشتیبانی از یکدیگر در جهت تأمین منافع دو کشور تلاش کنند.

    رئیس جمهور چین اعلام کرد که ما همچنان از ایران حمایت می‌کنیم که نقش سازنده‌ای در صلح و پایداری منطقه داشته باشد و همچنان به دنبال این هستیم که روابط و همکاری خود را درباره مسائل منطقه با ایران محکم‌تر کنیم.

    در پکن به همراه آقای لاریجانی، وزیر نفت و وزیر امور خارجه حضور داشتند و آنها هم با همتایان چینی دیدار کردند.

    برچسب ها