عصر خودرو

روز جاری ثبت شد

معامله ۱۷۴ میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس ایران

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران در روز جاری با دادوستد ۱۷۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش حدود یک هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال پیگیری شد.

معامله ۱۷۴ میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات روز دوشنبه 21 دی ماه بالغ بر 174 میلیون ورقه بهادار در 20 هزار و 484 دفعه معاملاتی خرید و فروش شد که ارزش این دادوستدها به حدود یک هزار و 221 میلیارد ریال رسید.
    امروز همچنین شاخص فرابورس رشد 3.9 واحدی را تجربه کرد تا به این ترتیب آیفکس رقم 704 واحد را در پایان معاملات ثبت کند.
    بررسی معاملات فرابورس ایران در بازارهای اول، دوم و پایه حاکی از آن است که نماد شرکت فولاد هرمزگان جنوب با دادوستد 17 میلیون سهم به ارزش 22 میلیارد ریال بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داده‌ است.
    در جریان معاملات امروز، نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. در عین حال نماد معاملاتی شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیز بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص برجا گذاشت.
    در میان اوراق با درآمد ثابت، اجاره پتروامید آسیا با معامله 528 هزار ورقه بهادار به ارزش 528 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معامله را از آن خود کرد. همانند روز قبل صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز با خرید و فروش یک میلیون و 870 هزار سهم بیشترین حجم معاملات را در میان ETFها به خود اختصاص داد.
    در پایان معاملات فرابورس ایران نماد شرکت‌های توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، شیر پاستوریزه پگاه فارس و مهندسی صنعتی روان فن‌آور بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های بازرگانی و تولیدی مرجان کار، فرآورده‌های غذایی و قندچهارمحال و فولاد هرمزگان جنوب بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.
    در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران نیز امروز هر ورقه اسناد خزانه اسلامی با رشد قیمت 388 ریالی به بهای پایانی 961 هزار و 910 ریال مورد مبادله قرار گرفت. این اوراق در حجم 9 هزار و 286 ورقه به ارزش 8 میلیارد ریال دادوستد شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها