عصر خودرو

مدیر عامل نیروگاه پرند شرکت مپنا:

صندوق پروژه کمک بزرگی به تامین مالی تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی می کند

عصر بازار- مدیر عامل نیروگاه پرند شرکت مپنا گفت: به لحاظ فنی تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی برای کشور بسیار اهمیت دارد و این اقدام نیاز به تأمین مالی دارد که استفاده از ظرفیت صندوق پروژه ها می تواند کمک بزرگی در این زمینه بکند.

صندوق پروژه کمک بزرگی به تامین مالی تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس،  شریفی، مدیر عامل نیروگاه پرند شرکت مپنا در نشست «تأمین مالی مردمی پروژه های کلان بخش انرژی از طریق صندوق های سرمایه گذاری پروژه» در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: بیش از 90 درصد تجهیزات نیروگاه های سیکل ترکیبی توسط گروه مپنا در داخل کشور ساخته می شود و برای خرید و تأمین مالی تجهیزات خارجی از صندوق پروزه ها کمک گرفته شده است.

    شریفی افزود: با انجام سرمایه گذاری های لازم، نیروگاه گازی قابلیت تبدیل به نیروگاه های سیکل ترکیبی را دارند و فایده این کار در این است که راندمان و ظرفیت نیروگاه ها به صورت فوق العاده ای افزایش و آلاینده ها کاهش می باید.

    وی ادامه داد: در کل به لحاظ فنی تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی برای کشور بسیار اهمیت دارد و این اقدام نیاز به تأمین مالی دارد که استفاده از ظرفیت صندوق پروژه ها می تواند کمک بزرگی در این زمینه بکند.

    شریفی در پایان سخنان خود در رابطه با موفقیت صندوق پروژه گفت: ما نمونه های موفقی از تأمین مالی پروژه هایی چون نیروگاه پرند را داشتیم و لازم است سایر پروژه ها هم با این شیوه های تأمین مالی، تبدیل به سیکل ترکیبی شوند.

    برچسب ها