عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن:

ابزارهای متنوع بازار سرمایه، آماده تامین مالی شرکتها هستند

عصر بازار- دومین همایش تامین مالی با هدف بررسی صنعت تامین مالی در بازار سرمایه، یکشنبه بیست و هشتم بهمن ماه برگزار شد.

ابزارهای متنوع بازار سرمایه، آماده تامین مالی شرکتها هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ادامه این همایش محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در خصوص کارکرو اوراق منفعت گفت: امرکز طیف متنوعی از ابزارها در بازار سرمایه وجود دارد و متقاضیان می‌توانند متناسب با نیاز حود از این ابزار استفاده کنند.
    وی با تشریح انواع اوراق بدهی، اضافه کرد: اوراق منفعت مبتنی بر عواید مستمر از دارایی مشخص دارد و شرکتها میتوانند از این اوراق تامین مالی کنند.
    خواجه نصیری در ادامه به بررسی شیوه تامین مالی از طریق اوراق منفعت پرداخت و بیان کرد: یکی از صنایعی که از این اوراق استفاده کرده، صنعت نفت بوده است که توانسته کمک شایانی به این صنعت کند.
    مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بررسی مشخصات اوراق منفعت افزود: ضامن امین و متعهد پذیره‌نویسی و  بازارگردانی  3 رکن اصلی اوراق هستند؛ همچنین بسیاری از تامین سرمایه‌ها از طریق ایجاد کنسوسیون انجام میشود و سازمان بورس وظیفه هماهنگی آنها را دارد.
    وی در ادامه به بررسی اوراق رهنی و کارگردهای آنها در بازتر سرمایه پرداخت و اظهار کرد: بسباری از شرکاهایی که قرارداد بسته‌اند یا از مشتری چک وریافت کرده‌اند؛ میتوانند از این ابزار استفاده کنند که نمونه آن برای شرکت کرمان موتور انجام شده است.

    برچسب ها