عصر خودرو

شاخص سهام چین و هنگ کنگ کاهش یافت

عصر بازار- با نزدیک شدن به مهلت پایانی آتش بس چین و آمریکا در اول مارس (۱۰ اسفند)، شاخص سهام و اوراق بهادار در چین و هنگ کنگ، به طور نسبتا چشمگیری کاهش یافت.

شاخص سهام چین و هنگ کنگ کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اگرچه مذاکرات تجاری چین و آمریکا دیروز و امروز برای رسیدن به توافق نهایی پیش از پایان آتش بس برگزار شده است اما هیات مقدماتی آمریکا که از روز دوشنبه در پایتخت چین با مقام های این کشور وارد گفت و گو شده، در بیانیه ای آورده است: آتش بس دیگر تمدید نخواهد شد و اگر توافق نشود رییس جمهوری آمریکا تعرفه بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین را شروع خواهد کرد.
    به دنبال این بیانیه، تازه ترین آمارها نشان می دهد شاخص بورس هانگ سینگ در هنگ کنگ 0.41 درصد معادل 115 واحد کاهش یافته و به کمی بیش از 28 هزار واحد رسیده است.
    'آلوین چونگ' از کارشناسان بازار اوراق بهادار هنگ کنگ می گوید: شاخص سهام 'هانگ سینگ' اواسط ماه گذشته میلادی تا 3 هزار واحد افزایش یافت اما با نزدیک شدن به زمان پایانی آتش بس بار دیگر سقوط و افول ها شروع شده است.
    در همین حال ارقام بازار سهام چین نشان می دهد که شاخص 'سی اس آی' در بازارهای اوراق بهادار شهرهای 'شن جن' و شانگهای در جنوب و شرق 0.12 درصد کاهش یافته است.
    در مجموع ارزش سهام های ترکیبی در شهرهای شانگهای و شن جن چین نیز به ترتیب دو واحد و 27 واحد کاهش یافته و سهام شرکت سازنده تلفن های هوشمند شیائومی چین هم معادل 0.56 درصد افت کرده است.
    روزنامه تجارت چین می نویسد: بر اثر جنگ تجاری، خسارات فراوانی به شرکت های چینی وارد شده است و نزدیک به 390 شرکت چینی در سال گذشته میلادی متحمل 300 میلیارد یوان (هر دلار معادل 6/9 یوان) زیان شده اند.
    گزارش می افزاید: برای همین شرکت های چینی و هنگ کنگی هم اکنون هرگونه اقدام در بازارهای اوراق بهادار را متوقف کرده اند و امیدوار هستند دو کشور چین و آمریکا بتوانند در خصوص پایان این نبرد تجاری به توافق برسند.

    برچسب ها