عصر خودرو

آیفکس در نزدیکی سطح ۱۹۳۶ واحدی

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران در آخرین روز کاری از هفته جاری با تغییر مالکیت یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۴ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال پایان پذیرفت که همزمان با دادوستدهای انجام‌شده در بازارها، دوازدهمین عرضه اولیه فرابورس نیز در نماد «زفکا» روی تابلو معاملات رفت.

آیفکس در نزدیکی سطح ۱۹۳۶ واحدی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات چهارشنبه 24 بهمن‌ماه در حالی که سهامداران 53 میلیون سهم به ارزش 161 میلیارد ریال را در بازار اول دست به دست کردند، در بازار دوم شاهد جابه‌جایی 432 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 415 میلیارد ریال بودند.همچنین در بازار دوم 20 درصد از سهام کشت و دامداری فکا برای نخستین بار عرضه و هر سهم این شرکت 8 هزار و 300 ریال کشف قیمت شد.

    شاخص کل فرابورس نیز در حالی که در دقایق ابتدایی معاملات رو به کاهش بود با حمایت 5.5 واحدی نماد «ذوب» از این نماگر، در پایان بازار رشد بیش از یک واحدی را تجربه کرد و در نزدیکی سطح 1936 واحدی قرار گرفت.

    تاثیر منفی نمادهای «دماوند»، «کگهر»، «مارون» و «دی» بر آیفکس در حالی بود که سه نماد از گروه فلزات اساسی شامل نمادهای «ذوب»، «میدکو» و «ارفع» تا سطح حداکثر 4.5 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند و موجب رشد یک واحدی آن شدند.

    نماد «ذوب» روز چهارشنبه علاوه بر اینکه پربیننده‌ترین نماد بود با مبادله 216 میلیون سهم، بیشترین حجم معاملات را در اختیار گرفت.

    نماد کشت و دامداری فکا هم با مبادلاتی به ارزش 498 میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

    در بازار سهام فرابورس سه نماد به دلیل نوسان قیمت بیش از 50 یا 60 درصدی متوقف شدند. بر این اساس نمادهای «انرژی3» و «ساذری» به دلیل نوسان قیمت بیش از 60 درصد در نماد اصلی و به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی ناشر متوقف شدند.

    همچنین نماد «قاسم» به دلیل نوسان قیمت بیش از 50 درصدی در نماد اصلی شاهد توقف نماد بود.

    نگاهی به معاملات انجام‌شده در سایر بازارهای فرابورس نیز حاکی از آن است تعداد 15 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 211 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی دادوستد شده است. قیمت اوراق تسهیلات مسکن در این بازار در دامنه 235 هزار تا 626 هزار ریال نوسان کرد

    برچسب ها