عصر خودرو

طی آخرین هفته بهمن ماه؛

شاخص ۱۲۲۴ واحد آب رفت

عصر بازار- در آخرین هفته از بهمن ماه شاخص بورس و اوراق بهادار تهران با اُفت ۱۲۲۴ واحدی به پله ۱۵۷ هزار و ۳۱۱ واحدی سقوط کرد.

شاخص ۱۲۲۴ واحد آب رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، بورس تهران در حالی معاملاتی کم حجم را نظاره‌گر بود که تب افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت‌های زیانده، همچنان بورس باز‌ها را در سهم‌های که از این ماجرا می‌توانند منتفع شوند به تحرک واداشته است. در این بین گروه سیمانی‌ها و دارویی‌ها پس از اصلاح قیمتی سهام همچنان در کانون توجه معامله‌گران حقیقی قرار دارند.

    با این حال استراتژی صندوق تثبیت و صندوق توسعه بازار وابسته به وزرات اقتصاد و سازمان بورس مبنی بر بازارگردانی در سهم‌های موثر و شاخص‌ساز بازار و همچنین حفظ نقدشوندگی بازار باعث شده تا فروشنده‌های پرتعداد در بازار وجود نداشته باشند.

    در نخستین روز از هفته شاخص بورس به واسطه تعطیلی تغییری نکرد و در سطح 158 هزار و 535 واحدی ماند، پس از آن و در دومین روز از هفته شاخص روند نزولی به خود گرفت و با کاهش 67 واحدی، به رقم 158 هزار و 467 واحدی رسید.

    بازار بورس اوراق بهادار تهران در معاملات در بیست و دومین روز از بهمن ماه نیز به دلیل 40 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل بود.

    روند معاملات در دو روز پایانی تغییر جهت نداد و سیر نزولی به خود گرفت، به گونه‌ای که در بیست و سومین روز از بهمن ماه شاخص بورس اوراق بهادار تهران با اُفت 495 واحدی به سطح 157 هزار و 972 واحدی رسید؛ و در نهایت در آخرین روز مورد معامله شاخص با کاهش 662 واحدی رقم 157 هزار و 311 واحدی را از آن خود کرد.

    اختلاف شاخص بورس اوراق بهادار تهران طی هفته گذشته کاهش 1224 واحدی را در کارنامه کاری خود ثبت کرد.

    برچسب ها