عصر خودرو

درخواست دامداران ایرلندی برای بازگشایی سفارت ایرلند در تهران

عصر بازار- ایرلند به دنبال بازارهای جدید صادراتی است و توسعه روابط اقتصادی با ایران به عنوان یک بازار بزرگ و مطمئن، باید در کانون توجه دولت دوبلین باشد.

درخواست دامداران ایرلندی برای بازگشایی سفارت ایرلند در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از عصر ایران، اتحادیه دامداران ایرلند از دولت ایرلند خواسته تا سفارت‌خانه این کشور در تهران را بازگشایی کند.

    "پاتریک کنت" رییس اتحادیه دامداران ایرلند (ICSA) با اعلام این موضوع گفت: دولت ایرلند باید به طور مستقل کانالی برای ارتباط با ایران داشته باشد.

    او با اشاره به بازار رو به رشد صادرات محصولات دامی به ایران، گفت دامداران ایرلندی تمایل دارند به این بازار بزرگ صادرات داشته باشند.

    دولت ایرلند در سال 2011 به منظور صرفه‌جویی در مخارج دولتی، سفارت خانه‌های خود در تهران و واتیکان را تعطیل کرد. 

    اما اتحادیه دامداران ایرلندی می‌گویند با توجه به نیاز ایران به واردات گوشت قرمز طی ماه‌های اخیر و پس از اعمال تحریم‌های آمریکا، آنها تمایل دارند از از این بازار صادراتی بزرگ بی‌نصیب نمانند.

    "پاتریک کنت" با تاکید بر ضرورت فاصله گرفتن ایرلند از سیاست‌های یکجانبه دولت ترامپ علیه ایران، گفت دولت دوبلین نیز باید همانند بسیاری دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا راه مستقل خود را برود و به بازار بزرگ 80 میلیونی ایران، بی‌توجه نباشد.

    او گفت: کشورهای اروپایی باید به تجارت خود با ایران ادامه دهند، به ویژه در حوزه غذایی و دارویی.

    این مقام ایرلندی افزود: تصمیم به تعطیلی سفارت‌خانه ایرلند در تهران و واتیکان یک تصمیم ناگهانی و در بدترین دوره اقتصادی ایرلند بود که صرفه‌جویی خاصی را نیز عاید کشور نکرده در عوض با توجه به عدم ارتباط مستقیم و از نزدیک دولت ایرلند با ایران، تجار ایرلندی را از فرصت‌های بزرگ بازار ایران محروم کرده است.

    او گفت: ایرلند به عنوان یک عضو متعهد اتحادیه اروپا که اقتصاد آن کاملا وابسته به صادرات است، نیاز به گسترش دیدگاه و حضور جهانی خود دارد.

    این مقام ایرلندی افزود: ایرلند به دنبال بازارهای جدید صادراتی است و  توسعه روابط اقتصادی با ایران به عنوان یک بازار بزرگ و مطمئن  که قادر است پول محصولات تولیدی ما را بپردازد، باید در کانون توجه دولت دوبلین باشد.

    او افزود: در حالی که تجارت با ایران با محدودیت‌های بانکی ناشی از تحریم‌های آمریکا مواجه است، زمان آن است که با سیاست رسمی اتحادیه اروپا مبنی بر ادامه تجارت با ایران با استفاده از کانال مالی مستقل- اینستکس- همراه شویم.

    برچسب ها