عصر خودرو

سفیر استرالیا خبر داد:

به روابط اقتصادی خود ادامه می‌دهیم

عصر بازار- سفیر استرالیا گفت: موضع استرالیا، حمایت از توافق هسته‌ای با ایران است چرا که این توافق در شورای امنیت سازمان ملل مورد پذیرش قرار گرفته است. هر چند در حال حاضر دشواری‌هایی وجود دارد اما با وجود تمامی مشکلات دولت استرالیا با جدیت به دنبال راهکارهای مبتکرانه برای حفظ و گسترش تجارت با ایران است و تا حدودی نیز موفق بوده‌ایم.

به روابط اقتصادی خود ادامه می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از ایلنا، ایان بیگز سفیراسترالیا در ایران درباره تغییر در روند تجاری ایران و استرالیا بعد از برجام و همچنین رویکرد این کشور به توافق هسته‌ای گفت: بعد از اجرایی شدن برجام، استرالیا نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان از لغو بخش عمده‌ای از تحریم‌ها علیه ایران بسیار خوشحال بود و هم‌زمان شاهد گسترش تعاملات تجاری دو کشور هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی بودیم. رویکرد ما همواره حمایت از همکاری با ایران و افزایش تعامل با این کشور در عرصه بین‌المللی است.

    این دیپلمات همچنین گفت: موضع استرالیا، حمایت از توافق هسته‌ای با ایران است چرا که این توافق در شورای امنیت سازمان ملل مورد پذیرش قرار گرفته است. هر چند در حال حاضر دشواری‌هایی وجود دارد اما با وجود تمامی مشکلات دولت استرالیا با جدیت به دنبال راهکارهای مبتکرانه برای حفظ و گسترش تجارت با ایران است و تا حدودی نیز موفق بوده‌ایم.

    وی درباره ساز و کار مالی ویژه اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران  و موضع استرالیا در این‌باره و اینکه آیا این کشور تمایلی به استفاده از این سیستم دارد یا خیر؟ گفت: ما اکنون جزئیات چندانی درباره این ساز و کار در دست نداریم چرا که این مساله مربوط به این کشورهای اروپایی است و باید توسط آنها اعلام شود اما به هر حال امیدواریم رابطه اقتصادی تهران و کانبرا ادامه پیدا کند. متاسفانه شرایطی که ما امروز شاهد آن هستیم این است که در مسیر معاملات تجاری، پرداخت‌ها و مسائل بانکی، موانع و دشواری‌هایی وجود دارد. ما اکنون منتظر هستیم تا ببینیم سرنوشت ساز و کار مالی ویژه به کجا خواهد رسید.

    سفیر استرالیا درباره چشم‌انداز آینده تجاری کشور مطبوع خود با ایران گفت: نسبت به این مساله بسیار خوش‌بین و امیدوارم.

    وی افزود: در ایران منابع، قابلیت‌ها و مهارت‌های زیادی وجود دارد ایران دارای منابع غنی از نفت و معادن است و امیدواریم شاهد پیشرفت و گسترش همکاری‌های دو کشور باشیم. اراده کانبرا بر همین موضوع است بنابراین اخیرا کمیسیون تجاری ایران- استرالیا تشکیل شده و کارشناسانی از استرالیا به تهران آمدند و مستقر شده‌اند.

    سفیر استرالیا گفت: ما منتظر تغییرات مثبت برای همکاری هستیم.

    برچسب ها