عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

نیاز کشور به سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیاردی برای رسیدن به رشد ۸ درصد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس برآوردها، برای آنکه اقتصاد کشور رشد ۸ درصدی را لمس کند ،باید ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به کشور تزریق شود.

نیاز کشور به سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیاردی برای رسیدن به رشد ۸ درصد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مسعود خوانساری عصر امروز در سومین نشست از سلسله نشست‌های راهبردهای اتاق تهران اظهارکرد:بر اساس توافقات،  اجرای برجام چند روز دیگر رقم خواهد خورد که نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی ایران است .

    وی افزود: از این رویداد بزرگ باید به نفع اقتصاد کشور استفاده کنیم و این مهم نیز بدون حضور و نقش‌آفرینی بخش‌خصوصی رخ نخواهد داد.

    خوانساری با بیان اینکه اتاق بازرگانی تهران در رابطه با چگونگی بهره‌مندی اقتصاد کشور از دوران پساتحریم، برنامه‌ریزی‌هایی را صورت داده است، گفت :مشکلات ساختاری در اقتصاد کشور وجود دارد که باید با هم‌اندیشی نخبگان بخش خصوصی و دولت برای رفع آن تلاش کرد.

    وی به برخی چالش‌های اقتصاد فعلی ایران نیز اشاره کرد و گفت:  مشخص نبودن نرخ ارز، تورم، امنیت سرمایه‌گذاری، مشکلات بانک‌ها، مصائب فضای کسب‌وکار، بزرگ بودن دولت و فساد و بروکراسی‌های پیچیده جزو مشکلات ساختاری است که برای آن باید چاره‌اندیشی کرد.

    وی با اشاره به کاهش شدید درآمدهای ارزی کشور افزود: در کشور، همه به این نتیجه رسیده‌اند که در چنین شرایطی باید بخش خصوصی، امور اقتصادی را در دست بگیرد و این در حالی است که بنگاه‌های اقتصادی بر اثر سوءمدیریت‌ها و نیز تحریم‌های چند سال اخیر، لطمات زیادی دیده است.

    خوانساری افزود: مدیریت در بخش خصوصی دچار اشکال است چرا که طی سال‌های گذشته که تحریم‌ها سایه خود را بر سر اقتصاد کشور افکند، بنگاه‌های اقتصادی ارتباط کمی با جامعه بین‌المللی اقتصادی داشته‌اند.

    رییس اتاق تهران، چالش سرمایه‌ای بنگاه‌های اقتصادی، نداشتن برند و نقص در بازارهای صادراتی را از جمله مشکلات بخش خصوصی در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: تنها راه نجات کشور و رسیدن به رشد اقتصادی شش درصدی، استفاده و به کارگیری سرمایه‌گذاری خارجی است و بر اساس برآوردها، برای آنکه اقتصاد کشور رشد 8 درصدی را لمس کند باید 700 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به کشور تزریق شود.

    خوانساری در ادامه به دلایل برگزاری نشست‌های راهبردی در اتاق تهران اشاره کرد و یادآور شد: برای آنکه بخش‌های شبه‌دولتی و نهادهای غیرخصوصی در حوزه‌های اقتصادی بار دیگر تکرار نشوند، باید بخش خصوصی را کاراتر از گذشته کرد و در این زمینه، اتاق تهران سلسله نشست‌های راهبردی را با حضور صاحب‌نظران اقتصادی در دستورکار قرار داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها