عصر خودرو

هدف از تدوین نقشه استراتژی سازمان بورس اعلام شد؛

ایجاد زبان مشترک در میان ارکان بازار سرمایه

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، داشتن نیروی جوان، خلاق و نوآور را ویژگی مهم فرابورس ایران دانست و گفت: حضور این افراد نویدبخش آینده‌ای روشن برای بازار سرمایه کشور است.

ایجاد زبان مشترک در میان ارکان بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، گردهمایی هیات مدیره ادوار فرابورس ایران با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل سابق و فعلی فرابورس ایران و با استقبال پرتعداد اعضای دوره‌های مختلف هیات مدیره این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون برگزار شد.
    در این گردهمایی که به بهانه هفتمین سالروز تاسیس فرابورس ایران برگزار شده بود، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم اظهار داشت: ابتکار فرابورس ایران برای برگزاری این مراسم قابل تقدیر بوده و پیام اصلی آن را می‌توان همدلی و هم‌افزایی میان نخبگان و فعالان بازار سرمایه تعبیر کرد.
    وی با اشاره به اینکه تمامی اعضای هیات مدیره ادوار فرابورس ایران همچنان در یکی از بخش‌های بازار سرمایه به نقش‌آفرینی مشغولند، افزود: تمامی اهالی این بازار اعضای یک خانواده محسوب می‌شوند که باید با کمک یکدیگر در راستای اعتلای آن گام برداریم.
    فطانت با اشاره به دستاوردهای فرابورس ایران طی هفت سال گذشته، گفت: مهمترین ویژگی فرابورس ایران به‌کارگیری نیروهای جوان، خلاق و نوآور بوده که حضور این افراد نویدبخش آینده‌ای روشن برای بازار سرمایه است؛ چراکه با حضور چنین پتانسیلی می‌توان به رشد، توسعه و بالغ‌تر شدن بازار سرمایه امیدوار بود، البته از تجارب افراد باسابقه که تعداد آنها در بازار سرمایه کم هم نیست باید در کنار این جوانان استفاده کنیم.
    وی همچنین توجه به آموزش افراد نخبه در فرابورس ایران را به مدیران این مجموعه تبریک گفت و این مسئله را مرهون تلاش تک تک اعضای هیات مدیره این شرکت عنوان کرد.
    فطانت با اشاره به اتمسفر اقتصادی کشور تاکید کرد: اقتصاد کشور امروز در مسیری قرار گرفته است که به دنبال آن بازار سرمایه در افق کوتاه مدت و میان مدت رشد ملموس و مناسبی بیش از گذشته خواهد داشت.
    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از اظهاراتش به توصیف جزئیات نقشه استراتژی این سازمان که اخیراً تدوین شده پرداخت و خاطرنشان ساخت: این نقشه استراتژی با هدف ترسیم افق چشم‌انداز بازار سرمایه کشور و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده و مشتاقانه منتظر نظرات کارشناسان و فعالان بازار برای تکمیل آن هستیم تا بتوانیم هدف‌گذاری مناسبی برای آینده داشته باشیم.
    فطانت با اشاره به لزوم همگرایی در شرایط فعلی، هدف از تدوین نقشه استراتژی را تدوین شاخص‌های کنترلی یکسان و ایجاد زبان مشترک در میان ارکان بازار عنوان کرد و افزود: بازار سرمایه به منظور نقش‌آفرینی موثر در عرصه اقتصادی کشور باید سنجه‌های مشترک استاندارد بر اساس تعاریف مشترک داشته باشد.
    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با اشاره به 4 محور نقشه استراتژی سازمان بورس گفت: این نقشه که بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن و در 4 وجه دستاوردهای کلیدی، مشتری و ذی‌نفعان، فرآیندها و قابلیت‌ها و رشد و یادگیری طراحی شده است دارای 60 هدف استراتژیک در وجوه 4 گانه است که تمامی اولویت‌های راهبردی 7 گانه ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی را پشتیبانی می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها