عصر خودرو

بازار کمی به فردا امیدوار شد

خودنمایی نماگرهای قرمز با افت ۱۹۳ واحدی شاخص بورس

عصر بازار- بازار سهام امروز با نگاه به برخی گروه‌های پیشرو از جمله خودرویی‌ها انتظار داشت تا از میانه زمان معاملات امروز بتواند روند صعودی را برای خود در روزهای آینده متصور شود، با وجود فشار عرضه در برخی نمادها کمی تردید در بازار ایجاد کرد.

خودنمایی نماگرهای قرمز با افت ۱۹۳ واحدی شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 20 دی ماه 94 با کاهش 193 واحدی به رقم 62 هزار و 461 واحد رسید، شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان معاملات امروز با 9 واحد رشد به عدد 10 هزار و 87 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 218 واحد افت، عدد 69 هزار و 153 واحد را تجربه کرد، شاخص بازار اول، اما در حالی با کاهش 174 واحدی به رقم 42 هزار و 939 واحد رسید که شاخص بازار  دوم با 197 واحد کاهش عدد 141 هزار و 81 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات امروز این بازار با یک واحد کاهش به عدد 701 واحد رضایت داد.

    بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 29 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 28 واحد و فولاد مبارکه با 27 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به جای گذاشتند.

    در مقابل اما معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 17 واحد، ماشین‌سازی اراک با 13 واحد و سایپا با 12 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر بازار سهام به دوش کشیدند.

    در پایان معاملات امروز بورس تهران ارزش کل معاملات این بازار به بیش از 158 میلیارد تومان بالغ شد که از این رقم مبلغ 132 میلیارد و 846 میلیون تومان در بازار نقدی سهام محقق شد.

    بر این اساس امروز در بورس تهران 723 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 665 نوبت دادوستد شد.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، ماشین‌سازی اراک، لیزینگ ایرانیان، حق تقدم و خرید سهام صنایع مس شهید باهنر، حق تقدم خرید سهام لیزینگ صنعت و معدن، حق تقدم خرید سهام لامپ پارس شهاب، حق تقدم خرید سهام پخش البرز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع جوشکاب یزد،‌ صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، چرخشگر، صنعتی و سرمایه‌گذاری سپنتا، اوراق اجاره سمگا، اوراق اجاره سخاور، اوراق اجاره صایتل، بهمن لیزینگ، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، لیزینگ رازی، قند هگمتان، لامیران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، توسعه شهری توس گستر، تأمین ماسه ریخته‌گری متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام شاهد معاملات کد به کد در نمادهای معاملاتی همچون سرمایه‌گذاری سپه با جابه‌جایی بیش از 24 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 271 میلیون تومان؛ بیمه رازی با انتقال 19.5 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 950 میلیون تومان، ایران خودرو دیزل به میزان 10 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 900 میلیون تومان، آذراب با بیش از 9 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 588 میلیون تومان، کارخانجات داروپخش با بیش از 2 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 495 میلیون تومان و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 5 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 450 میلیون تومان بود.

    بازار امروز بازاری توأم با تردید و گاهی همراه با بیم و امیدهای ناشی از چشم‌انداز بازار سهام در روزهای آینده بود بازاری که با نگاه به معاملات سهام در برخی نمادهای معاملاتی پیشرو از جمله گروه خودرویی‌ها انتظار داشت تا در صورت رنج شدن قیمت‌ها در دامنه نوساناتی مثبت قیمتی و پایدار ماندن صف‌های خرید، در روزهای آینده به تداوم روند صعودی بازار امیدوارتر باشد.

    در این گروه سایپا امروز با غلبه خریداران بر فروشندگان سهام روبرو شد به طوری که با وجود معامله 58 میلیون سهمی در این نماد معاملاتی، شکل‌گیری صف خرید پایدار بیش از 5 میلیون سهمی جالب توجه بود.

    در نماد معاملاتی ایران خودرو نیز با متعارف شدن روند معاملات سهام با وجود حجم پایین معاملات اما رنج شدن قیمت‌ها در محدوده صفر تابلو به احتمال بازگشت این سهم در مدار نوسان مثبت قیمتی را برای روز آینده افزایش داده است.

    در گروه خودرویی‌ها اعلام سفر رئیس جمهور به کشورهای ایتالیا و فرانسه در روزهای آینده و احتمال عقد قراردادهای خرید خودرویی، به افزایش نگاه‌ها به گروه خودرویی‌های بورس منجر شده است. امروز در گروه خودرویی‌ها سرمایه‌گذاری ملی ایران همچنان فروشنده «خاور» در حجم‌های محدود بود.

    بر اساس این گزارش، معامله‌گران بازار سهام انتظار دارند طی روزهای آینده در صورت انتشار برخی خبرهای مثبت و در کنار جابه‌جایی حجمی از نقدینگی از بازار بدهی و اوراق مشارکت به بورس روند واضح‌تری از حرکت نماگرهای این بازار را ترسیم کند. آنچه که بازار سهام بیش از هر چیز به آن نیاز دارد ورود پول تازه در این بازار است.

    در حال حاضر آنچه که در بازار سهام بیش از هر چیز موج می‌زند تهاتر دارایی‌ها و جابه‌جایی نقدینگی در گردش در بازار سهام در کنار شناور بودن معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در برخی نمادهای معاملاتی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها