عصر خودرو

در معاملات روز جاری

بیش از یک هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس ایران دادوستد شد

عصر بازار- در جریان معاملات روز جاری حدود ۱۴۶ میلیون ورقه بهادار در فرابورس ایران مورد دادوستد قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران امروز یکشنبه، ۲۰ دی ماه در پی خرید و فروش ۱۴۶ میلیون سهم در ۲۰ هزار و ۸۶۲ دفعه معاملاتی، ارزش مبادلات بازارهای فرابورس به یک هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال رسید.

بیش از یک هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس ایران دادوستد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بررسی معاملات فرابورس ایران در روز جاری نشان می‌دهد، نماد شرکت فولاد هرمزگان جنوب و پتروشمی زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته‌اند در حالی که نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تهران، هلدینگ صنعتی معدنی خاورمیانه و پتروشیمی مارون بالاترین تاثیر منفی را بر این شاخص از خود برجاگذاشته‌اند. در این میان به دنبال افت 99/0 درصدی شاخص فرابورس، آیفکس نیز رقم 701 واحد را در پایان معاملات بازار ثبت کرد.
    همانند روز گذشته، نماد شرکت بهمن دیزل بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام را با دادوستد 13 میلیون سهم به ارزش 59 میلیارد ریال در میان نمادهای مورد معامله در بازارهای اول، دوم و پایه از آن خود کرد. ضمن اینکه اوراق مشارکت قطار شهرداری تبریز بالاترین حجم و ارزش معامله را به میزان یک میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 21 میلیارد ریال در میان اوراق با درآمد ثابت به خود اختصاص داد.
    از سوی دیگر نمادهای معاملاتی پربیینده امروز نیز گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، قاسم ایران و پالایش نفت تهران بودند که دو نماد پترول و شتران با افت و نماد قاسم با رشد قیمت پایانی همراه شدند. در همین حال نماد شرکت‌ سرمایه‌گذاری اعتلا البرز، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال و نماد شرکت صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود بیشترین افت قیمت و نماد شرکت‌های توکا رنگ فولاد سپاهان، فرآوری زغال‌سنگ پرورده طبس و فولاد هرمزگان جنوب بالاترین رشد قیمت را در پایان معاملات بازارهای فرابورس ایران تجربه کردند.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان در نتیجه معامله یک میلیون ورقه بهادار به ارزش 15 میلیارد ریال در صدر صندوق‌های سرمایه‌گذاری با بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گرفت. 
    اسناد خزانه اسلامی نیز در روز جاری رشد قیمت 939 ریالی را تجربه کرد و با قیمت پایانی 961 هزار و 522 ریال مورد مبادله قرار گرفت. نرخ بازده تا سررسید اسناد خزانه در نماد «اخزا1» در پایان معاملات امروز، به 25.52 درصد رسید و نسبت به روز کاری گذشته  0.25 درصد کاهش پیدا کرد. در نماد اسناد خزانه اسلامی امروز معامله‌گران شاهد جابه‌جایی 55 هزار و 286 ورقه بهادار به ارزش 53 میلیارد ریال بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها