عصر خودرو

رشد اقتصادی انگلیس در پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر

عصر بازار- بانک مرکزی انگلیس در گزارشی نوشت: به دلیل فضای نامطمئن ناشی از نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی این کشور به پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر خواهد رسید.

رشد اقتصادی انگلیس در پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی انگلیس در گزارش جدید خود با اشاره به مساله برگزیت و کاهش رشد اقتصاد جهانی اعلام کرد که اقتصاد انگلیس در سخت‌ترین شرایط خود از زمان بحران مالی سال 2008 قرار دارد. 50 روز به زمان ترک اتحادیه اروپا توسط انگلیس باقی مانده و اعضای هیأت مدیره این بانک تصمیم گرفتند نرخ بهره را بدون تغییر و در سطح 0.75 درصد نگه دارند.

    در بیانیه این بانک آمده است: رشد اقتصادی انگلیس در سال 2018 کند شد و احتمالاً امسال این رشد از سال گذشته هم ضعیف‌تر خواهد بود. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی انگلیس را برای سال جاری با کاهشی قابل توجه در مقایسه با پیش بینی قبلی از 1.7 درصد به 1.2 درصد تقلیل داده است.

    پیش‌تر، مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس گفته بود روند کاهشی بهای نفت در بازارهای جهانی باعث خواهد شد نرخ تورم از سطح هدفگذاری شده 2 درصدی پایین‌تر بماند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس به بروکسل رفته است تا مقامات اتحادیه اروپا را در خصوص انعطاف پذیری بیشتر بر سر مساله برگزیت متقاعد کند.

    مارک کارنی در کنفرانس خبری خود گفت: برگزیت به مانند فضای مه آلودی است که باعث ایجاد تنش در بازارهای مالی شده است.

    کارنی افزود: اگر زودتر مشخص شود که توافق چگونه خوهد بود و به کدام سو خواهیم رفت، می‌توانیم مسیر هموارتری را برای گذار ترسیم کنیم و انتظار داشته باشیم رشد اقتصادی از پیش بینی‌ها نیز بهتر شود.

    با توجه به مشخص نبودن نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی پنجمین اقتصاد جهان افزایش یافته است. با این حال کارشناسان معتقدند بانک مرکزی انگلیس در نهایت تن به کاهش نرخ بهره خواهد داد تا فضا برای فعالیت‌های اقتصادی گسترش یابد. آخرین بار بانک مرکزی انگلیس در اوت سال گذشته نرخ بهره را تغییر داد و آن را به سطح کنونی که بالاترین سطح از سال 2009 است رساند.

    برچسب ها