عصر خودرو

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند عنوان کرد

هندی‌ها به دنبال افزایش تجارت با ایران

عصر بازار- رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند معتقد است اتفاقات اخیر در منطقه تاثیری بر روابط ایران و هند نخواهد داشت و در حال حاضر هندی‌ها به دلیل نیازی که به بازار و ترانزیت ایران دارند به دنبال ارتباطات اقتصادی بیشتر با ایران هستند.

هندی‌ها به دنبال افزایش تجارت با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ابراهیم جمیلی گفت: اتفاقات پیش آمده در منطقه تاثیری بر روابط تجاری ایران و هند نخواهد داشت و اکنون هندی‌ها در حال محکم کردن روابط‌شان با ایران هستند. هندی‌ها از طریق ایران به افغانستان و کشور‌های آسیای میانه دسترسی دارند و نمی‌توانند مسیر دیگری را به عنوان جایگزین انتخاب کنند.

    رییس خانه اقتصاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره قطع ارتباط دیپلماتیک برخی کشور‌های منطقه تصریح کرد: روابط تجاری ایران با کشور‌هایی که اعلام قطع رابطه با ایران کرده‌اند چندان قابل توجه نیست که بخواهیم نگران از دست رفتن بخشی از تجارت خارجی‌مان در زمینه صادرات یا واردات باشیم.

    جمیلی ادامه داد:‌ در میان این کشور‌ها امارت اعلام کرده است که سطح روابط سیاسی خود را ایران کاهش می‌دهد. امارت عاقل‌تر از آن است که بخواهد روابط اقتصادی و تجاری‌اش را با ایران کاهش دهد یا به طور کامل قطع کند.

    رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند اضافه کرد: در حاضر دوبی مشکلات اقتصادی خاص خود را دارد و به طورکلی کشور‌های منطقه به لحاظ اقتصادی شرایط نا امنی دارند. عربستان برای سال 2016 نیز 100 میلیارد دلار کسری بودجه دارد و برای جبران این کسری بودجه با مشکلاتی مواجه خواهد بود. همچنین با افزایش هزینه‌های نظامی عربستان این رقم، حداقل کسری بودجه‌ای است که برای عربستان وجود خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: هفته گذشته شاهد حضور هیات بزرگی از دانمارک برای افزایش روابط اقتصادی‌اش با ایران بودیم. همچنین در حال حاضر کشور‌هایی مثل چین و هند که اقتصاد‌های بزرگ آسیا هستند برای بالا بردن سطح روابط خود با ایران در حال تلاش هستند و تا سه هفته آینده که لغو تحریم‌های ایران رسما اعلام خواهد شد هیات‌های اروپایی بیشتری در ایران حضور پیدا می‌کنند.‌

    رییس خانه اقتصاد همچنین پیش‌بینی کرد که بعد از کاهش تب و تاب اتفاقات اخیر، کشور‌هایی که روابط‌شان را با ایران قطع کرده‌اند پشیمان خواهند شد و مجددا روابط‌شان را با ایران از سر خواهند گرفت.

    بر اساس این گزارش، در پی به شهادت رساندن شیخ باقرالنمر توسط آل سعود و بالا گرفتن احساسات مسلمانان جهان نسبت به این اقدام به خصوص شدت واکنش برخی هموطنان‌مان در برابر سفارت عربستان، این کشور هفته گذشته روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و بحرین و سودان هم نسبت به قطع روابط با ایران اقدام کردند. امارات نیز روابط سیاسی با ایران را از سفیر به کاردار تقلیل داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها