عصر خودرو

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

فرش دستباف ایران شناسنامه دار می‌شود

عصر بازار- رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف ایران در دستور کار قرار دارد.

فرش دستباف ایران شناسنامه دار می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دست‌پاک در جلسه خوشه فرش استان بیان کرد: با توجه به ثبت جهانی فرش لری باید بتوان با بازاریابی و توجه به کیفیت شرایط را برای حضور آن در بازارهای جهانی مهیا کرد. دانش‌آموخته‌های فرش باید در کنار تولیدکنندگان قرار گیرند تا در کنار سلیقه‌یابی، سلیقه‌سازی نیز کنیم.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان گرد: اگر کیفیت فرش دستبافت مان به نحو مطلوبی به بازارهای مختلف معرفی کنیم مطمئناً قابل رقابت با بسیاری از کالاهاست.

    دست‌پاک در ادامه اشاره‌ای نیز به وجه تمایز فرش ایرانی داشت و افزود: فرش دستباف ایرانی هر چه قدر پا بخورد به ارزش‌افزوده آن اضافه خواهد شد و این خود به‌عنوان یک مزیت بوده و این هنر صنعت مردمان این مرزوبوم ریشه در فرهنگ، آداب‌ورسوم کشورمان دارد.

    وی گفت: به دنبال شناسنامه‌دار کردن فرش هستیم مطمئناً با تحقق این هدف بسیاری از چالش‌ها برای فروش برطرف می‌شود.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران، راه‌اندازی کارگروه فرش به ریاست استاندار در استان‌ها را با هدف برطرف کردن مشکلات دانست و اظهار کرد: درصدد هستیم تا مشکلات فرش را به‌صورت استانی در کارگروه مربوطه برطرف کنیم.

    دست‌پاک عنوان کرد: پیگیر تسریع در روند پرداخت تسهیلات هستیم از سوی دیگر تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در راستای ارائه آموزش‌ها منعقد شده و موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شده است. همچنین از طریق مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستیم تا از محل یارانه‌ها بتوانیم اعتبارات موردنیاز را برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان مهیا کرد چراکه متأسفانه مشکلات زیادی برای بافندگان ایجاد شده است.

    این مسئول گفت: تا سال 92 حدود 600 هزار نفر بافنده بیمه‌شده در کشور وجود داشت که اکنون این عدد به 290 هزار نفر رسیده که البته مشکلاتی وجود داشته و عده‌ای در گذشته سوءاستفاده کردند و حق برخی از افراد قالی‌باف ضایع شده است و امیدواریم بتوان این چالش را برطرف کرد.

    محمدرضا صفی‌خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در آئین رونمایی از پنج نقشه فرش لری، فرش لری را یک برند جهانی معرفی کرد و گفت: لرستانی‌ها در بحث فرش جایگاه ویژه‌ای دارند و زحمت‌کشان این عرصه نیازمند توجه بیشتری هستند.

    وی ادامه داد: یکی از آرزوهای دیرینه ما در حوزه فرش، رونمایی از نقشه‌های لری بوده که خوشبختانه امروز این امر محقق شد. فرش لری با این رونمایی به ملل مختلف معرفی خواهد شد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

    رئیس سازمان صمت لرستان در ادامه یادآور شد: دو سال پیش فرش استان را ثبت جهانی و دارای برند کردیم، پس از آن یک تیم طراح، نقوش لری را جمع‌آوری و مراحل ثبت آن را در سازمان صمت و سپس در وزارت ارشاد انجام دادند که خوشبختانه این فعالیت‌ها منجر به رونمایی از پنج نقشه شده است.

    وی با بیان اینکه باید زنجیره فرش را کامل کنیم، افزود: کارگاه‌های رنگرزی نیز در استان ایجاد شده و به دنبال راه‌اندازی بازارچه فرش هستیم.

    صفی‌خانی اضافه کرد: در صورت محقق شدن این بازارچه، یک مرکز تجاری مهم برای بافندگان فرش ایجاد خواهد شد و امیدواریم نهایتاً تا اوایل سال آینده این بازارچه راه‌اندازی شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو