عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

لزوم فرهنگ سازی و جایگزینی تحلیل بجای هیجان در بورس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: متولیان اقتصاد و بازار سرمایه باید فرهنگ سازی مناسبی در بورس انجام دهند تا تحلیل در بازار جایگزین رفتارهای هیجانی شود.

لزوم فرهنگ سازی و جایگزینی تحلیل بجای هیجان در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امید احمدی با بیان این که اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها می تواند زمینه مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و ایجاد تحرک در بورس باشد گفت: بر این اساس باید بسترهای این کار را فراهم کنیم.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته باید اثرات رفع تحریم ها بر اقتصاد و بورس را در دو بازده کوتاه و بلندمدت جستجو کرد.
    وی با بیان این که در کوتاه‌مدت بیشترین عامل اثرگذار بر بازار سهام، اثرات روانی و هیجانی است اضافه کرد: بر این اساس در کوتاه‌مدت نباید انتظار تغییرات چشمگیر از جمله افزایش سودآوری شرکت‌ها را داشته باشیم.
    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی از دلایلی که می تواند موجب ایجاد هیجان و کمرنگ شدن اثرات اجرای برجام و رفع تحریم ها در بورس شود، تصمیمات هیجانی و فضای حاکم بر سهامداران است که خواهان سود زیاد در کوتاه‌مدت هستند؛ بعلاوه این که با توجه به افت و زیان سهامداران در دو سال گذشته معامله گران ممکن است به جو مثبت بورس اعتماد نداشته باشند.
    احمدی گفت: بر این اساس یکی از کارهایی که باید متولیان اقتصاد و بازار سرمایه انجام دهند اینست که فرهنگ سازی مناسبی در بورس انجام دهند تا تحلیل در بازار جایگزین رفتارهای هیجانی شود.
    وی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بورس نیز اذعان داشت: با وجود نرخ سود تضمین شده 20 درصدی بانکها، در شرایط فعلی سرمایه گذاران اقدام به حضور در بازار پرریسکی چون بورس نمی کنند.
    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: علاوه بر این خبر کاهش نرخ سود بانکی زمانی برای اقتصاد و بازار سرمایه کشور امیدوار کننده و خوش است که در مقابل بهره تسهیلات ارائه شده به بنگاههای تولیدی نیز کاهش پیدا کند و این اتفاق می تواند برای بازار سرمایه بهترین خبر باشد و جاذبه ای ایجاد کند تا نقدینگی به بورس برگردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها