عصر خودرو

نگرانی سرمایه گذاران از هزینه های بالای آلفابت

عصر بازار- شرکت آلفابت در آخرین فصل سال گذشته، مبلغ سنگینی در زمینه توسعه محتوای ویدئویی، نیروی انسانی و توسعه واحدهای جدید صرف کرد، این موضوع موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و کاهش ۳ درصدی ارزش سهام این شرکت را در پی داشت.

نگرانی سرمایه گذاران از هزینه های بالای آلفابت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، آلفابت به عنوان شرکت اصلی و هسته مرکزی شرکت گوگل در آمریکا مطرح است. در آخرین گزارش های منتشر شده توسط این شرکت درآمدهای آلفابت از پیش بینی های سهامداران وال استریت شده، این درحالیست که مخارج آن بیش از حد انتظار اعلام شده است.  این موضوع نگرانی سهامداران این شرکت را به همراه داشت که آیا آلفابت می تواند در رقابت با گوگل سودآوری بیشتری داشته باشد؟

    در همین زمینه جرج سالمون، تحلیلگر بازار سرمایه در شرکت مالی لنسدان هارگریوز در گفتگویی به رویترز گفت : با وجود اینکه آلفابت شرکتی در حال رشد به شمار می رود، اما مخارج بالای آن تناسب میان رشد و سرمایه شرکت را از بین برده است.

    آلفابت در گزارش فصلی خود عنوان کرد که هزینه های این شرکت به بیش از 31.07 میلیارد دلار رسیده ، که این رقم نسبت به سال قبل 26 درصد رشد کرده است. هزینه های این شرکت نیز 64 درصد نسبت به سال 2017 رشد داشته و به مبلغ 7.08 میلیارد دلار رسیده است.

    همچنین درآمد آلفابت در فصل مزبور نسبت به سال 2017، 22 درصد افزایش یافته و به رقم 39.28 میلیارد دلار رسیده است. بر اساس این گزارش عمده درآمد این شرکت از محل تبلیغات در گوگل است. تبلیغات سنگینی که پیش از خریدهای بزرگ فصلی انجام شد، سود فراوانی برای این شرکت به همراه داشت.  به این ترتیب سود حاصل از تبلیغات 8.95 میلیارد دلار، گزارش شده که این مبلغ نسبت به سال گذشته 3 میلیارد دلار بیشتر است.

    مدیر ارشد مالی آلفابت در این زمینه از تعدیل هزینه ها در سال جاری خبر داد. وی همچنین افزود: با وجود تعدیل هزینه ها، آلفابت همچنان سرمایه گذاری بلندمدت در زمینه خدمات هوش مصنوعی، سخت افزارهای مصرفی و بازارهای نوظهور را ادامه خواهد داد.

    یک تحلیلگر در شرکت آتلانتیک ایکویتیز به نام جیمز کوردول به رویترز گفت که سرمایه گذاری در یک شرکت رو به رشد بسیار مناسب است، اما باید احتیاط لازم را برای سودآور بودن سهام در نظر داشت.

    برچسب ها