عصر خودرو

در نخستین روز هفته به ثبت رسید

معامله ۵۱۷ میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران

عصر بازار- در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید، دادوستد ۵۱۷ میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران به ثبت رسید.

معامله ۵۱۷ میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در روز شنبه، 19 دی‌ماه معامله‌گران شاهد خرید و فروش 517 میلیون اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 116 میلیارد ریال بودند که این حجم دادوستد در 28 هزار و 527 دفعه معاملاتی صورت پذیرفت. 
    در این روز همچنین شاخص فرابورس رشد 0.02 واحدی را تجربه کرد تا به این ترتیب آیفکس در رقم 702 واحد توقف کند. در جریان معاملات امروز بازارهای فرابورس ایران، نماد معاملاتی پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و شرکت پتروشیمی خراسان، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تهران، ذوب‌آهن اصفهان و پالایش نفت شیراز بالاترین تاثیر منفی را بر این شاخص از خود منعکس کردند.
    در این میان بررسی معاملات بازارهای اول، دوم و پایه حاکی از آن است که بیشترین حجم و ارزش معاملات به نماد شرکت بهمن دیزل با خرید و فروش 34 میلیون سهم به ارزش 146 میلیارد ریال اختصاص داشته است. ضمن اینکه در میان اوراق با درآمد ثابت نیز اسناد خزانه اسلامی با نماد «اخزا1» با معامله بالغ بر 81 هزار و 90 ورقه بهادار در صدر بیشترین حجم دادوستد این اوراق قرار گرفته است.
    معاملات فرابورس ایران امروز در حالی پیگیری شد که نماد شرکت‌های مهندسی صنعتی روان فن‌آور، توکا رنگ فولاد سپاهان و پتروشیمی زاگرس بالاترین رشد قیمت و در سمت مقابل نماد شرکت‌های صنایع غذایی مینوشرق، معدنی کیمیای زنجان گستران و پالایش نفت شیراز بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.
    صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات اوراق بهادار را در میان ETFها به نام خود ثبت کرد. این صندوق امروز شاهد معامله 13 میلیون اوراق بهادار به ارزش بیش از 165 میلیارد ریال بود.
    از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی هر ورقه اسناد خزانه اسلامی با رشد قیمتی 1066 ریالی با نرخ پایانی 960 هزار و 588 ریال مورد مبادله قرار گرفت.؛ نرخ بازده تا سررسید آن به 25.77 درصد رسید و نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش 0.53 درصدی پیدا کرد.
    لازم به ذکر است که پذیره‌نویسی 650 هزار اوراق اجاره شرکت دانا پتروریگ کیش به ارزش 650 میلیارد ریال که از امروز در بازار سوم آغاز شده بود در پایان معاملات روز جاری به تمام رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها