عصر خودرو

سفیر ایران در انگلیس خبر داد:

شرکت داروسازی دانمارکی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد

عصر بازار- سفیر ایران در انگلیس با اشاره به گزارش نشریه پلیتیکن از آمادگی شرکت داروسازی «نوو نوردیسک» Novo Nordisk دانمارک برای ازسرگیری همکاری با ایران خبر داد.

شرکت داروسازی دانمارکی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایرنا، حمید بعیدی نژاد روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: کمپانی معظم داروسازی نوو نوردیسک که با 48 هزار کارمند از شرکت‌های بزرگ داروسازی در جهان می‌باشد، با استقبال از ثبت اینستکس توسط سه کشور اروپایی اعلام کرد که برای تبادل با شرکت‌های ایرانی در انتظار اجرایی شدن چنین سازوکاری بوده است.
    نوو نوردیسک به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انسولین و داروهای دیابتی، بیش از 50 درصد انسولین موردنیاز جهان را تأمین می‌کند.
    این شرکت با دارا بودن کارخانه‌های تولیدی در هفت‌کشور دنیا داروهایی مانند انسولین نورپید، انسولین Levemir و انسولین طولانی اثر ترزیبا Tresiba را در 179 کشور جهان عرضه می‌کند.
    بر اساس گزارش نشریه پلیتیکن، مدیر مالی این شرکت دانمارکی گفته است که از مدت ها قبل منتظر اجرای سازوکاری مانند اینستکس بوده و اینک از شنیدن خبر راه اندازی آن خرسند و امیدوار است که سریعتر از این سازوکار بهره برداری کند.
    به گزارش ایرنا، وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس روز پنجشنبه در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری» INSTEX به ثبت رسمی رسیده است.
    براساس گزارش رسانه های آلمان، مقر این گروه در پاریس فرانسه مستقر خواهد بود و مدیر این ساز وکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است. انگلیس هم ریاست کمیته نظارت را بر عهده خواهد داشت.
    همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت. از این سه کشور یک دیپلمات از وزارت امور خارجه در این کانال مالی حضور خواهد داشت.
    این ساز و کار در گام نخست تجارت کالاهای انسانی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما پس از آن دامنه اش گسترش خواهد یافت.

    برچسب ها