عصر خودرو

وزیر اقتصاد:

ثبات نرخ ارز از کاهش آن مهمتر است

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که در چند ماه اخیر تمرکز دولت به شدت بر کاهش نوسانات ارز معطوف بوده است، گفت که ثبات نرخ ارز از کاهش نرخ آن مهمتر است.

ثبات نرخ ارز از کاهش آن مهمتر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، وزیر اقتصاد در نشست خود با کارآفرینان جوان با بیان این‌که ثبات نرخ ارز از کاهش نرخ ارز مهمتر است، گفت: در چند ماه اخیر تمرکز دولت به شدت بر کاهش نوسانات ارز معطوف بوده است. در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم که علی‌رغم همه این‌ها بانک مرکزی بدون سرکوب نرخ ارز و از طریق سازوکارهای مالی بازار ارز را کنترل کرده است.

    او همچنین از معافیت ارزی صادرکنندگانی که تا یک‌میلیون دلار صادرات دارند خبر داد و گفت که این معافیت برای صادرکنندگانی که بین یک تا 3 میلیون دلار صادرات دارند، 70 درصد است؛ این معافیت نیز به این معناست که آن‌ها می‌توانند ارز خود را به سامانه نیما نیاورند اما به کشود باید وارد کنند.

    دژپسند در ادامه به کارآفرینان قول داد تا در صورت نیاز به برطرف کردن موانع شرکت‌های دانش‌بنیان یا تازه‌تاسیس، اگر مشکلی از نظر بخشنامه‌ای وجود داشته باشد حتی اگر لازم باشد آن بخشنامه را هم حذف خواهد کرد.

    او همچنین بر ضرورت وجود پیش‌آگاهی برای فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم رانت‌زدایی شود و شفافیت اقتصادی وجود داشته باشد، باید از مدت‌زمان زیادی قبل از اعلام قوانین به فعالان اقتصادی، درباره آن قانون اطلاع داده شود.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر این‌که لازم است تا از اقتصاد مبتنی‌بر بودجه نفتی فاصله بگیریم، خطاب به کارآفرینان ادامه داد: اگر فکر می‌کنید اقلامی را باید بخرید که به آن ارز نمی‌دهند، به ما بگویید تا برای رفع موانع شما تلاش کنیم و مجوزهای قانونی را هم بگیریم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شروطی که اتحادیه اروپا برای گسترش ارتباطات مالی با ایران مطرح کرده است، گفت که "بدون اجرای این شروط هم می‌توانیم خواسته‌هایی که آن‌ها (اروپایی‌ها) از ما داشته‌اند را، برآورده کنیم".

    فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست خود با کارآفرینان جوان در محل وزارت اقتصاد، با اشاره به بیانیه اعلام‌شده اینستکس (INSTEX) و شروطی که اتحادیه اروپا برای گسترش تبادلات مالی خود با ایران گذاشته است، اظهار کرد: شروطی که اروپایی‌ها گذاشته‌اند، چیز عجیبی نیست چراکه این شروط قبل نیز وجود داشته است.

    برچسب ها