عصر خودرو

روز آرام دلار

عصر بازار- در مبادلات امروز بازارهای مالی جهان، ارزش دلار در برابر همتایانش نسبتا بدون تغییر باقی ماند.

روز آرام دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز های مهم جهانی را اندازه می‌گیرد، پس از سه صعود متوالی امروز نسبتا بدون تغییر و در سطح 95.824 واحد باقی ماند. ماسافومی یاماموتو، استراتژیست ارزی موسسه " میزوهو سکیوریتیز" گفت: با بازنگری بانک مرکزی آمریکا در سیاست های پولی خود، رویکرد خوش‌بینانه به بازارها برگشته است.

    بر خلاف دلار که روز آرامی را سپری کرد، بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا برای دومین روز متوالی افزایش یافت. هر دلار با 0.1 درصد افزایش در مقابل ین ژاپن به 109.99 رسید اما از رسیدن به کانال 110 ین که آخرین بار در سی و یکم دسامبر سال گذشته به آن دست یافته بود، ناکام ماند.

    ارزش یورو و پوند در مقابل دلار نسبتا بدون تغییر باقی ماند به گونه‌ای که هر یورو به ازای 1.1433 دلار و هر پوند به ازای 1.3038 دلار مبادله شد. پوند که از اواخر دیروز در برابر دلار دست به پیشروی زده بود در نهایت به دلیل انتشار اخباری از نرسیدن انگلیس و اتحادیه اروپا به توافقی برای حمل کالاها از طریق کشتی، مجددا به قیمت اولیه برگشت. 

    در برابر سایر ارزها، به جز دلار استرالیا، ارزش دلار در برابر سایر همتایانش نسبتا بدون تغییر بود به گونه‌ای که هر دلار آمریکا به ازای 71.7692 روپیه هند، 1.3768 دلار استرالیا، 1.3103 دلار کانادا و 6.7475 یوان چین مبادله شد. هم چنین هر فرانک سوئیس به 1.0016 دلار رسید.

    برچسب ها