عصر خودرو

اتصال تمامی پالایشگاه های نفتی به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی(ثامن)

عصر بازار- مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی و نظارت بر حمل و نقل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اتصال تمامی پالایشگاه های نفتی به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی(ثامن) بزودی اجرایی می شود.

اتصال تمامی پالایشگاه های نفتی به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی(ثامن)
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، قاسم خورشیدی درنشستی که با حضور مدیران شرکت های پالایش نفت برگزارشد، ازبرنامه‌ریزی و اقدامات ستاد دردو سال گذشته برای توسعه سامانه جامع مشتقات نفتی به منظور رفع معضل استفاده مکرر ازاسناد برای قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای، خبر داد.

    خورشیدی افزود: سه سامانه مهم در این رابطه در حال پیاده سازی است که علاوه بر پیشگیری از قاچاق، به تسهیل تجارت فرآورده ها و مشتقات نفتی و بهبود فرآیندهای اقتصادی ذیربط، کمک شایانی خواهد کرد.

    به گفته خورشیدی ؛ 63 واحد اصلی پالایشگاهی و پتروشیمی حداکثر تا خردادماه 95 به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی (ثامن) متصل خواهند شد.

    مدیر کل دفتر اطلاعات مالیاتی و مبارزه با پولشویی سازمان امور مالیاتی نیز در این نشست از رویکرد جدی سازمان امور مالیاتی برای انتقال کسب و کار به سمت سامانه‌ها، سیستمی کردن فعالیت ها و اجرای قانون جدید مالیاتی کشور از سال 95 خبر داد.

    رستم پور در این نشست بر ضرورت شناسایی و احراز هویت مشتری از سوی فروشندگان (از جمله پالایشگاه های نفتی) مطابق قانون مبارزه با پولشویی تاکید کرد و اجرای سامانه ثامن برای مودیان مالیاتی با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در همین رابطه ارزیابی کرد.

    در این نشست، نحوه انجام کار سامانه برای شرکت کنندگان توضیح داده شد و به سوالات و ابهامات آن ها در این خصوص پاسخ داده شد.

    مدیران و مسوولین پالایشگاه های نفتی از اجرای سامانه در حوزه محصولات و فرآورده های نفتی استقبال کرده و اعلام امیدواری کردند با راه اندازی سامانه و شفاف سازی ناشی از آن، از مشکلات تولیدکنندگان کاسته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها