عصر خودرو

رکوردشکنی وال‌استریت

عصر بازار- شاخص داو جونز توانست بهترین عملکرد ماه ژانویه خود در ۳۰ سال اخیر را به ثبت رساند.

رکوردشکنی وال‌استریت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نمادهای بورس وال استریت نیویورک توانستند با سبزپوشی به استقبال ماه فوریه بروند؛ به گونه‌ای که شاخص داو جونز با رشد 7.2 درصدی در ماه ژانویه توانست موفق‌ترین عملکرد ماه ژانویه خود در 30 سال اخیر را به ثبت رساند.

    شاخص اس اند پی 500 نیز با 0.9 درصد افزایش جهش 7.9 درصدی را در ماه ژانویه به ثبت رساند.

    شاخص نزدک کامپوزیت نیز نه تنها صعودی بود بلکه با جهش ماهانه 9.7 درصدی توانست موفق‌ترین شاخص بورس وال استریت لقب گیرد.

    نماد فیس‌بوک با جهش 10.8 درصدی موفق‌ترین نماد شرکت‌های وال استریت در آخرین روز از معاملات ژانویه بود.

    در شرایطی که نگرانی از تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا برای چندین هفته عملکرد بورس‌های جهانی را تحت تأثیر قرار داده بود و بورس وال استریت در ماه دسامبر سال گذشته بدترین عملکرد خود از سال 1931 را به ثبت رساند، پیشرفت مذاکرات طرفین در خلال دیدار مقامات چین از واشنگتن به رشد شاخص‌های بورسی کمک کرده است.

    فرستاده چین نامه‌ای را از طرف شیء جین پینگ - رئیس جمهور این کشور - به دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - تسلیم کرده است که در آن طرف چینی روابط بین چین و آمریکا را در شرایط بحرانی دانسته است.

    کاهش رشد اقتصادی جهان و مساله نرخ بهره در آمریکا نیز از دیگر عواملی است که ذهن معامله‌گران را به خود مشغول کرده است.

    جروم پاول - رئیس فدرال رزرو - با فاصله گرفتن از رویکرد سال گذشته این بانک چهارشنبه همین هفته گفت که بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ بهره رویکرد صبر و انتظار را در پیش خواهد گرفت.

    نمادهای بانکی در معاملات امروز زیان‌ده ترین نمادها بودند؛ به گونه‌ای که سهام بانک جی پی مورگان با کاهش 0.9 درصدی و بانک آمریکا با کاهش 2.1 درصد مواجه شدند.

    برچسب ها