عصر خودرو

قیمت طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳۱۶ دلار و ۹۵ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که به دنبال خوش بینی به نتیجه مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین سرمایه گذاران به فکر حضور در بازارهای پرریسک افتاده اند قیمت طلا امروز کاهش داشت، هرچند توقف روند افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت فلز زرد در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی باقی بماند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1316 دلار و 95 سنت رسید. قیمت ها روز پنجشنبه تا رقم 1326 دلار و 30 سنت یعنی بالاترین رقم از 26 آوریل تاکنون بالا رفتند و در مسیر ثبت افزایش هفتگی 1.1 درصدی قرار دارند.

    قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1317 دلار و 10 سنت رسید.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، به منظور تلاش برای انعقاد یک توافق تجاری جامع با رئیس جمهوری چین دیدار خواهد کرد. در همین حال، مذاکره کننده ارشد آمریکا از پیشرفت های قابل توجه در مذاکرات تجاری دو روزه با چین خبر داده است.

    مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس با اشاره به قصد بانک مرکزی آمریکا برای توقف روند افزایش نرخ بهره گفت: «اگر پیشرفتی واقعی در مذاکرات تجاری به دست آید، ممکن است قیمت طلا آسیب ببیند، زیرا در آن صورت چشم انداز اقتصادی بهبود خواهد یافت و این ممکن است به معنای تداوم روند افزایش نرخ بهره باشد.»

    زمینه که نرخ بهره افزایش می یابد، جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش می یابد و اغلب سرمایه گذاران پول های خود را از بازار طلا بیرون می کشند تا دست به خرید دیگر دارایی های پرریسک بزنند.

    به دنبال امیدواری ها به مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش داشت.

    برچسب ها