عصر خودرو

کارگزار بورس اوراق بهادار تشریح کرد:

ثبات بازار سرمایه با اجرای برجام

عصر بازار- عضو هیات مدیره کارگزاری اردیبهشت ایرانیان با اشاره به نزدیک شدن به زمان اجرای برجام و لغو کامل تحریم ها و تاثیر آن بر بازار سهام گفت: حذف تحریم های بین المللی باعث کاهش ریسک سیستماتیک بازار سرمایه در آینده نزدیک خواهد شد.

ثبات بازار سرمایه با اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علی اصغر مهری‌زاده  افزود:  این اتفاق، ثبات و آرامش در اقتصاد کشور و به تبع آن بازار سرمایه را به دنبال دارد؛ هرچند به تنهایی برای رونق بازار سهام کافی نیست و این اتفاق نیازمند عوامل دیگری نیز هست.

    عضو هیات مدیره کارگزاری اردیبهشت ایرانیان با اشاره به اینکه دو دلیل برای رکود در بازار سهام وجود دارد، افزود: مهمترین و اولین عامل رکود بازار سرمایه سودهای بانکی بالاست.

    مهری زاده  با اشاره به اینکه نرخ تورم در کشور کاهش داشته، اظهار داشت: در این شرایط باید نرخ سودهای بانکی نیز کم شوند تا به این ترتیب سرمایه‌گذاران رغبت کنند نقدینگی‌های خود را به بازار سهام وارد کنند.

    وی با اشاره به اینکه با روند فعلی امید چندانی به کاهش نرخ سودهای بانکی نیز وجود ندارد، گفت: در حال‌ حاضر سرمایه‌گذاران نقدینگی‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند و بدون ریسک، سودهای کلانی را به‌دست می‌آورند در نتیجه حاضر نمی‌شوند پول‌های خود را وارد بورس کنند و به نظر نمی‌رسد که سودهای بانکی کاهشی را تجربه کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه درباره دلیل دوم رکود حاکم بر بازار گفت: عامل دیگر شرایط امروز بازار سرمایه رکود اقتصادی حاکم بر جهان است که ایران را نیز درگیر کرده است.

    مهری زاده با اشاره به اینکه اکنون بازارهای قیمت مواد اولیه، فلزات اساسی و نفت شاهد کاهش قیمت ها هستند، افزود: این افت قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی در روند همه صنایع تاثیرگذار است اما برخی شرکت‌ها بیشتر از دیگر صنایع تحت تاثیر قرار می‌گیرند و کاهش سودآوری و رکود بیشتری را تجربه می کنند.

    وی در ادامه اظهار کرد: اگر نرخ تنزیل در بازار کاهش پیدا کند و همچنین کاهش نرخ تنزیل بین بانکی قابل توجه باشد، می‌تواند به عنوان شاخص خوبی تلقی شود که  کاهش نرخ سپرده‌های بانکی را هم به همراه داشته باشد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها