عصر خودرو

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و پتروشیمی:

صادرات ۷ میلیارد دلاری فرآورده‌های نفتی تا پایان سال جاری

عصر بازار- دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و پتروشیمی گفت: در حال حاضر میزان صادرات فرآورده‌های نفتی کشور از سوی اتحادیه به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و معادل ۲۹ درصد افزایش یافته است و تا پایان سال جاری به ۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

صادرات ۷ میلیارد دلاری فرآورده‌های نفتی تا پایان سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سعید رفیعی فر عصر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته 24 درصد صادرات فرآورده‌های نفتی کشور توسط اتحادیه شکل‌گرفته و این در حالی است که در حال حاضر این میزان صادرات به مبلغ 5 میلیارد و 200 میلیون دلار و معادل 29 درصد افزایش‌یافته است و تا پایان سال جاری به 7 میلیارد دلار خواهد رسید.

    وی اقدامات اتحادیه را دائمی، قطعی و منظم عنوان کرد و گفت: اتحادیه تمام اقدامات خود را در زمینهٔ همکاری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز معطوف کرده است.
    دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت و پتروشیمی، شرکت پتروشیمی شازند را یکی از اعضای اتحادیه عنوان کرد و افزود: شرکت‌های خصوصی دیگری نیز در سطح استان جزء اتحادیه هستند و نگرش به مسائل استان‌ها نیز متناسب با سطح کشور لحاظ می‌شود.
    رفیعی فر برگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور را از خواسته‌های مهم این اتحادیه دانست و گفت: چنانچه روند همچون چهار ماه گذشته پیش برود تا پایان سال اتحادیه با رشد منفی 20 درصدی همراه خواهد بود که انتظار می‌رود به‌منظور جلوگیری از رشد منفی و رکود، بخشنامه‌های ارزی کشور تعدیل شود.
    وی با اشاره به دیگر دغدغه‌های این اتحادیه اظهار داشت: تأمین خوراک واحدها از دیگر دغدغه‌ها است که نیاز است  برنامه‌ریزی دقیقی در خصوص حجم، فرمول ‌و تولید، صادرات و فروش صورت گیرد چراکه نباید اجازه داد ضربه‌ای به واحدهای تولیدی وارد شود.

    برچسب ها