عصر خودرو

بورس‌های آسیایی زیان ده شدند

عصر بازار- با شعله‌ور شدن مجدد اختلافات چین و آمریکا، بورس‌های آسیایی در مسیر کاهشی قرار گرفتند.

بورس‌های آسیایی زیان ده شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بورس‌های آسیایی در معاملات روز سه‌شنبه با افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و افزایش اختلافات بین پکن و واشنگتن با کاهش به کار خود خاتمه دادند. در چین، شاخص "شانگهای کامپوزیت" با 1.13 درصد و شاخص "شنژن" با 1.7 درصد کاهش مواجه شدند. شاخص "شنژن کامپوزیت" 2.33 درصد و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با 0.75 درصد کاهش مواجه شدند.

    تنش‌ها بین چین و آمریکا پس از آن شدت یافت که امریکا اعلام کرد درخواست استرداد مدیر مالی شرکت هوآوی چین که در کانادا بازداشت شده است را به اتاوا تسلیم کرده است. وزارت دادگستری آمریکا هم چنین هوآوی را به سرقت غیرقانونی اسرار تجاری شرکت تی-موبایل کرده است. کریستوفر ری، رئیس اف بی آی در این رابطه گفت: هوآوی و مدیران ارشد این شرکت به قوانین آمریکا احترام نگذاشته‌اند. هوآوی به طور سیستماتیک به دنبال سرقت اسرار تجاری با ارزش بوده است.

    در سایر بورس‌های آسیایی، شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو یک درصد و شاخص" تاپیکس" 0.72 درصد کاهش یافتند. در کره جنوبی به دنبال کاهش یک درصدی ارزش سهام شرکت سامسونگ، شاخص " کسپی" بورس سئول با 0.5 درصد کاهش بسته شد.

    در منطقه اقیانوسیه نیز نمادها کاهشی بودند به گونه‌ای که با ریزش نماد چهار بانک بزرگ استرالیایی، شاخص " ای اس ایکس 200" بورس سیدنی با 0.55 درصد کاهش مواجه شد. در بورس وال استریت آمریکا نیز شاخص " اس اند پی 500" با 0.8 درصد کاهش و شاخص " نزدک کامپوزیت" با 1.1 درصد کاهش بسته شدند.

    برچسب ها