عصر خودرو

شاخص های سهام اروپا به بالاترین حد در ۶ هفته اخیر رسید

عصر بازار: شاخص های سهام اروپایی روز پنجشنبه بیشترین رشد را طی شش هفته اخیر بعد از آن شاهد بود که دولت یونان پذیرفت بخشی از طرح های ریاضتی وام دهندگان را با هدف دریافت میلیاردها یورو از کمک های جدید در دستور کار قرار دهد تا یونان همچنان در منطقه ارز واحد اروپایی باقی بماند.

شاخص های سهام اروپا به بالاترین حد در ۶ هفته اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از رویترز، سهم گروه آلفا سوئد ویژه فعالیت های مهندسی به میزان بی سابقه 10 درصد در حالی افزایش یافت که این گروه اعلام کرد سود سه ماهه دوم آن بیش از حد انتظار بالا رفته است.

    سهم شرکت تولید ساعت سواچ سوئیس نیز 4.8 درصد بعد از اعلام خووشبینی درباره سود این شرکت بالا رفت و این در حالی است که سود خالص نیمه اول سال جاری میلادی این شرکت حدود 20 درصد یه علت تقویت فرانک سوئیس و نرخ سود منفی (زیر صفر) کاهش یافته بود.

    شاخص استاکس یوروپ 600 ویژه سهام شرکت های خودروسازی و قطعات یدکی خودروها 1.4 درصد افزایش یافت و علت این افزایش نیز بالا رفتن تقاضا برای انواع خودروهای متوسط و لوکس در اروپا است.

    ناظران اقتصادی می گویند راه آمدن دولت یونان با طرح های ریاضتی تروئیکای وام دهنده (صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا) باعث خوش بینی در بازارها و اعتماد بیشتر به راه حل های برون رفت از بحران شده است.

    شاخص یوروفرست 300 ویژه سهام شرکت های بزرگ اروپایی نیز 6 دهم درصد افزایش یافت.

    شخص فایننشال تایمز 100 بریتانیا 4 دهم درصد رشد داشت و شاخص کاک 40 فرانسه نیز 9 دهم درصد افزایش را تجربه کرد. شاخص داکس آلمان هم 1.02 درصد افزایش را شاهد بود.

    برچسب ها