عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

سهامداران در انتظار گزارش‌های مالی ناشران

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها از جمله مواردی است که تا پایان سال بیشترین اثرگذاری را بر معاملات بازار سهام و تصمیمات سرمایه‌گذاران از خود بجای خواهند گذاشت.

سهامداران در انتظار گزارش‌های مالی ناشران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، ابراهیم خلیلی با اشاره به اینکه معاملات بورس اوراق بهادار این روزها شرایط متعادلی را پشت سر می‌گذارد، گفت: موضوعاتی همچون قیمت جهانی نفت، موارد مربوط به بودجه سال آینده و انتشار گزارش‌های 9 ماهه شرکت‌ها از جمله مواردی هستند که تا پایان سال بیشترین اثرگذاری را بر معاملات این بازار از خود به جا خواهند گذاشت.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: در این زمینه انتظار معامله‌گران از انتشار گزارش‌های  9 ماهه شرکت‌ها همراه با امیدواری و مثبت است که علاوه بر جزئیات این گزارش‌ها، جو روانی مثبت که در انتظار انتشار این گزارش‌ها است و نیز می‌تواند تا حدود زیادی بر روند مثبت و رو به رشد شاخص بورس و قیمت‌ها در بازار سهام اثرگذار باشد.

    وی اضافه کرد: در این زمینه بررسی گزارش صنایع مختلف نشان می‌دهد به عنوان مثال شرکت‌های پالایشگاهی از جمله نمادهایی هستند که از رشد سود در فصل پاییز برخوردار هستند، چرا که آزادسازی نرخ محصولات پالایشی در بورس کالا مهم ترین علت جهش سودآوری آنها بوده است. ضمن این که باید به این مورد قیمت بالای نرخ ارز را نیز اضافه کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: در مقابل اما گروه‌هایی نیز در بازار سهام وجود دارند که اثر مثبت گزاراش‌های مثبت سایر گروه‌ها را تا حدود خنثی می‌کنند، به عنوان مثال گروه خودرویی از جمله گروه‌هایی هستند که پیش‌بینی می‌شود یکی از ضعیف‌ترین گزارش‌ها را ارائه دهند.

    وی گفت: بالا رفتن هزینه تمام شده، تاخیر در اعلام افزایش قیمت خودرو و کاهش سطح تولید از جمله عواملی هستند که گزارش‌های ضعیف را برای این شرکت‌ها رقم می‌زند.

    برچسب ها