عصر خودرو

موسسه وودمکنزی مدعی شد

قیمت نفت و گاز در سال ۲۰۱۹ کاهشی است

عصر بازار- موسسه وودمکنزی مدعی شد، رکود اقتصادی احتمالا منجر به کاهش تقاضا برای نفت خام و گاز طبیعی مایع می شود و این موضوع موجب کاهش قیمت های نفت و گاز در سال ۲۰۱۹ خواهد شد.

قیمت نفت و گاز در سال ۲۰۱۹ کاهشی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، موسسه بین المللی وود مکنزی در گزارشی با اشاره به آینده قیمت جهانی نفت و گاز اعلام کرد: «رکود اقتصادی در سال جاری می‌تواند فشار بیشتری را برای قیمت نفت و گاز وارد آورد.»

    براساس این گزارش، رکود اقتصادی احتمالا منجر به کاهش تقاضا برای نفت خام و گاز طبیعی مایع می شود و این موضوع موجب کاهش قیمت نفت و گاز در سال 2019 خواهد شد.

    این موسسه بین المللی در این گزارش منتشر کرد: ممکن است یک سناریوی بدتر برای بازار گاز وجود داشته باشد، زیرا تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند رکود اقتصادی بزرگی در سال 2020 یا سال 2021 وقوع خواهد پیوست که قیمت گاز تا سال 2025 می‌تواند روند کاهشی داشته باشد.

    همچنین گزارش این موسسه برای گاز مایع نشان می‌دهد که سال 2019 سال عرضه بیش از حد گاز طبیعی مایع (LNG) خواهد بود که به احتمال زیاد وضعیت بازار را این عرضه بیش از حد خراب خواهد کرد.

    براساس گزارش این موسسه، با شروع سال جدید میلادی شرایط تولید  برخی از پروژه های جدید LNG مهیا خواهد شد که در نتیجه تولید و عرضه بیشتر گاز ال ان جی را در پی خواهد داشت.

    از طرف دیگر در گزارش این موسسه آمده است که احتمال افزایش قیمت گاز LPG با توجه به رشد تقاضای ضعیف، به ویژه در آسیا، در مقایسه با افزایش عرضه در بسیاری از کشورها، ممکن است رخ دهد، از طرف دیگر نیز در چند ماهی که به فصل گرم سال باقی مانده است، اروپا نیز باید مازاد این گاز را که عمدتا در آسیا تولید می‌شود جذب کند، از این رو می‌توان شاهد بهبود قیمت گاز ال پی جی در جهان باشیم.

    موضوع جالب توجه در این گزارش حرکت به سمت انتقال گاز طبیعی از طریق خطوط لوله است که این موضوع نشان می‌دهد اروپا به دلیل وابستگی به واردات گاز روسیه کمتر به سمت واردات گاز ال ان جی خواهد رفت و این موضوع می‌تواند قیمت گاز صادراتی از طریق خط لوله را نیز بهبود بخشد.

    این گزارش بر اهمیت نقش شرایط آب و هوایی در تأثیر صادرات و تجارت جهانی گاز مایع طبیعی نیز تأکید داشته و خاطرنشان می‌کند، تحولات آب و هوایی در سه ماهه اول سال جاری می‌تواند منجر به افزایش واردات گاز طبیعی شود، اما هرچه شرایط پایدارتر شود، دیگر این تقاضا روند فزاینده نخواهد داشت.

    همچنین نکته قابل تامل این است که عرضه گاز ال ان جی در سال 2019 سه برابر سال گذشته است، اما تقاضا به این میزان وجود ندارد.

    این پروژه ها عمدتا در روسیه، ایالات متحده،  گینه نو، استرالیا و نیجریه وجود دارد، که منجر به عرضه فراوان در سال 2019 خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، چین با وجود کاهش رشد اقتصادی سعی دارد انرژی مورد نیاز هود را به سمت گاز ببرد و از مصرف زغال سنگ بکاهد.

    برچسب ها