عصر خودرو

پکن:

مذاکرات تجاری چین و آمریکا برگزار می شود

عصر بازار- در حالی که منابع آمریکایی از بن بست در مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن خبر می دهند سخنگوی وزارت بازرگانی چین از برگزاری این مذاکرات در سفر هفته آینده 'لیو خه' معاون نخست وزیر چین به آمریکا خبر داد.

مذاکرات تجاری چین و آمریکا برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'گائو فنگ' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: مذاکرات دو طرف بر اساس قرار قبلی، قرار است روزهای 30 تا 31 ژانویه در آمریکا برگزار شود.
    منابع آمریکایی گزارش کرده بودند مذاکرات تجاری چین و آمریکا که هفته گذشته برگزار شد پیشرفت چندانی نداشته است و سفر هفته آینده هیات چینی به آمریکا هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.
    سخنگوی وزارت بازرگانی چین گزارش رسانه های آمریکا در مورد لغو این مذاکرات را رد کرد و افزود: دو طرف ارتباطات نزدیک و فشرده ای با یکدیگر دارند.
    او افزود: در نشست هیات های سطح بالای دو کشور، دو طرف مسایل اقتصادی و تجاری را به صورت عمیق و جدی مورد بررسی قرار می دهند.
    دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که تا کنون بر 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه 10 تا 25 درصدی وضع کرده اعلام کرده است در صورت تشدید رویارویی تجاری، 275 میلیارد دلار دیگر از این کالاها را مورد تعرفه قرار دهد چین هم در واکنش به این اقدام 110 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را تحت تعرفه 5 تا 10 درصدی و در پاره ای موارد بین 25 تا 40 درصد قرار داده است.
    پایان سال جاری میلادی سران دو کشور برای 90 روز آتش بس اعلام کردند اما ترامپ تهدید کرده است اگر طرفین در این مدت به توافق دائمی نرسند سایر کالاهای چینی نیز مزه تعرفه را خواهند چشید و تعرفه بر روی کالاهای قبلی هم افزایش خواهد یافت.
    قرار است طرفین در این مدت چندین دور از گفت و گوهای تجاری و اقتصادی را برگزار کنند بر این اساس اگر توافقی حاصل نشود این آتش بس موقتی، دیگر تمدید نخواهد شد و سال 2019 میلادی شاهد رویارویی جدی تر اقتصادی و تجاری چین و آمریکا خواهیم بود.
    نخستین دور این مذاکرات بعد از اتش بس موقت، هفته پیش در پکن در سطح معاونان وزرای بازرگانی برگزار شد اگرچه جزییات این مذاکرات علنی نشده است اما دو طرف از برگزاری آن اظهار رضایت کرده بودند.
    **آساق**1904**

    برچسب ها